FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en ganska bra domän som varit registrerad på någon annan tidigare och förfallit och som jag registrerade i augusti 2004. Sedan dess har jag försökt få in sidan i sökmotorerna utan att lyckas. Jag har annonserat med domänen i google adwords, jag har anmält den till googles indexerings tjänst vid 2 tillfällen, jag har länkar till sidan från ett 30-tal sidor, varav att 10-tal PR4+. Trots detta kommer den inte med i google, altavista eller MSN. Vad kan det bero på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bannlyst domän? Men då borde inte Adwords fungera tycker man.
Du kan testa maila Google på [email protected] med ämne 'reinclusion request'. Berätta att du registrerat en förfallen domän, att det finns nytt material på sajten och att du önskar finnas med i indexet igen. Har aldrig behövt göra det, men kan vara värt ett försök. Jon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lånar tråden litet..
Google vägrar indexera min sajt också, den finns med i deras databaser dock, för om man söker på domännamnet dyker den upp som länk, dock utan information: http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta= Vad kan detta bero på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har inte analyserat närmare, men med största sannolikhet beror det på redirecten du har från www.ringsignal.org till undermappen www.ringsignal.org/se/index.php.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Vad jag kan se så innehåller inte ett enda dokument på internet ens texten "www.ringsignal.org".
Vad det gäller trådägarens fråga så skulle domännamnet hjälpa analysen. Thomas
![]() |
Svara |
|
|