FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kollade min sida's sökoptimering med http://www.submitexpress.com/analyzer/ och då sa den
Citat:
Men eftersom jag inte har lagt till någon url i content så uppdateras ju sidan bara var 15:de minut. Så jag undrar om spindlarna inte kan se det och indexar iallafall? Visst jag kan ju lägga in ett js istället. Det kollar den ju inte. Men ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror nog att google et al är något mer intelligenta än att dom får probelm med en sådan sak (dvs en refresh till sin egen site).
Sunt förnuft är oftast bästa optimeringen. Vad vill din användare se? Vill dina användare ha en refresh var femtonde minut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Varken Google, Altavista, yahoo eller MSN har några problem att indexera sidor med meta refresh som uppdaterar aktuell sida.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Sök på ordet "tv" på google sverige. Om google haft problem med (inte gillat) just detta du nämner, tror jag inte listningen sett ut som den gör på ett sådant "tufft" sökord. Jag har haft meta refresh i snart 5 år utan problem. Thomas
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Aa men det är ju bra. Jag glömde ju din fina tv-sida ;P Jag har refresh för att om något skulle ändras (vilket det kan ha gjort medans man var och tog en fika) så kommer den nya ändringen fram, jag vill hålla användarens session igång så man slipper logga in igen och sånt (visst man kan lösa det med jättelång session-time-out men då dör den ju inte när dom lämnar sidan, man kan använda kakor också men jag gillar inte att spara inloggningen så att man alltid kan komma in om inte användaren vill det) och sen flashar jag sidan i task-bar varje gång ifall man skulle glömma min sida
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag lånar tråden litet.. jag testade ovanstående verktyg på min egen sajt, och då klagade den över att sajten består av ramar, anledningen till detta är att domänen jag har köpt, främst för SEO kör jag forward på, med cloaking. Har sökmotorer verkligen problem med att indexera ramar fortfarande? Finns det någon bättre lösning? URL till min sajt: http://nokia-sonyericsson-polyphonic..._ringtones.asp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas