FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte koll på vilka nummer YO.se kör med.. Men ring PTS (post och telestyrelsen) och fråga dom så får ni rätt på vilken leverantör som nyttjar det
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Well, skadestånd är svårt i Sverige så det är det nog inte tal om. 72550 används för övrigt av yo.se. Även om det finns massa saker man kan göra så kommer det förmodligen inte att bli något av det, såvida du inte bara hotar honom & personen i fråga tar bort materialet.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu har jag inte läst Yo's användaravtal, men jag antar att dom har rätt stänga av killen och nollställa hans konto så han inte får några pengar. Det skulle kännas skönt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har kontaktat comhem och de ska utreda saken, jag antar att de klipper hans lina.
Jag ska väl skicka ett mail till Yo och höra om de kan kicka han också... Det räcker för mig. Polisanmälan tror jag inte det blir nått av. Såg förresten att han lagt ner sidan nu.. =D Han hann ha den uppe i två dagar innan jag upptäckte honom, enligt hans räknare iaf.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är inte din egen sida minst sagt tveksam rättsligt? Eller har du verkligen fått tillstånd av alla du fotat i smyg, att publicera bilderna på din hemsida?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För övrigt så har Sneaky inte heller torrt på fötterna. Användandet av andras bilder utan deras tillåtelse = Brott mot UrL (Upphovsrättslagen). Fotografering är inte heller alltid tillåten utan tillstånd (Globen bl.a.). Dessutom så om man använder en bild i reklam och det hyfsat tydligt går att se vilka som är med på bilden så måste de ge sitt godkännande. Som sagt, Fotosidan har bra diskussioner om upphovsrätt och publicering/användandet av bilder. det är MYCKET att hålla reda på. OBS! För nyhetsmedia (registrerade sådana) gäller lite andra regler bör jag tilllägga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
uppkommer: formlöst - skyddar = skapande +50 år skydd: beror på situation, varierar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vilket hyckleri. |
||