![]() |
Hej.
Någon har kopierat min sida: www.smygbilder.se http://www.hethane.mine.nu/redlight/index.htm Han har dubblat priset och har snott mina bilder... Hur kan jag ta reda på vem det är samt klämma dit han så hårt det går? |
lol, exakt samma sida... fast det skall ni som har såna sidor ha. arbetade som fotograf under 2001 till 2003 via min studentkår och tog bilder vid varje fest. klart att det blev lite "sensuella" bilder och vad gjorde ni? snodde dom rakt av, tom klippte copyright texten... Grrr :D
|
De bilder jag säljer har jag tagit helt själv...
Däremot har jag lite extramaterial med bilder hittade på nätet. Självklart har jag ingen rätt till dem men jag äger copyrighten på på det mesta iaf. Nån som vet hur man kan se vilken internetleverantör killen hostar sidan med eller vilken sms leverantör han använder? |
så han har troligen köpt bilderna av dig och sedan säljer det vidare? hehe vilka nerver isåfall
|
Han har inte direkt köpt dem... han äger dem ju inte...allt han köpte var tillståndet att kolla på dem...
Men jag förstår vad du menar. Vad händer om jag går till polisen? Ingenting eller? Jag måste väl veta vem det är först eller kollar dom upp det åt mig? Jag tror han hostar allt på sin egen dator, så om jag kunde kolla upp vad han har för lina så ska det ju inte vara några problem att bli av med han. |
Gör en trace på domänen så fick jag en IP-adress att följa. På RIPE visar den att det är en COM HEM-abonnent.
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?f...=83.248.227.49 |
Citat:
|
Anmäl honom till polisen. Det är nog det bästa du kan göra. Polisen kan sedan spåra honom enkelt.
|
Tackar netflax!
Den killen är rökt... |
Först och främst, som sagt, gör en polisanmälan. Sedan, spara mååånga screen-captures med "bevis" på allt.. vet inte om det behövs, men, det lär iaf inte skada. :)
Efter det, kontakta comhem. Har inte kollat deras avtal, men, man brukar inte få ha kommersiella sidor, och han får naturligtvis inte använda sin uppkoppling för att bryta mot lagen. Efter det, kontakta yo.se. Tror det är de som har 72550. Borde gå att googla/kolla deras sida för att verifiera att jag minns rätt. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson