Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att komma igång med innehåll.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-09, 02:26 #11
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Som den etrepenör man är tycker jag att jag kommer på alltför många idéer.
De flesta kräver dock en hel del jobb och tid är inte det jag har mest av så de hamnar på hyllan.

Men för att återgå till ämnet. Det är ingen idé att stirra sig blint på annonserna. Man tjäner ändå inga pengar om man inte har ett par tusen besökare om dagen. För att få det krävs en bra sida!
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 08:44 #12
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by andla@Jan 9 2005, 00:33
Om jag säger så här. Jag är t.ex väldigt intresserad av elbilar & elfordon, men vad kan sälja av detta? Jag har inte hittat något affiliateprogram inom det området.
Men, är inte detta rentav en superidé..? Ett framtidsämne där det finns begränsat med information i dagsläget, vilket innebär att du har chansen att etablera en sajt och ytterligare fördjupa dig i ämnet. Visst kostar det lite att komma igång som du inte kan täcka med annonsintäkter idag, men om 5 år, hur ser det ut då? Du kanske inte behöver lägga 40h/vecka på det hela, men kolla av nyhetsrapporteringen inom ämnet (kan göras gratis...) och publicera utdrag ur dessa (med källhänvisning..). Görs på under 1h/dag. Du kan även skriva egna artiklar och/eller artikelserier och förr eller senare blir din sajt omnämnd på rätt ställe... Bingo!

Finns säkert de som tycker att man ska tjäna på sajten omedelbart eller lägga ner, men varför det? Är det ett ämne man är intresserad av och tror att man kan tjäna pengar/jobb/annat på i framtiden så kan man ju ha den i väntan på en annan idé som kanske ger pengar snabbare.

Mina .2
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 08:55 #13
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av andla
Citat:
Ursprungligen postat av Saint
alltgratis.com <- jävligt bra ide, väldigt ful sida
Behöver jag säga mer?
Intressant!

Gav mig en tankeställare.
Det kanske funkar bättre med en bra idé istället för ett nichat specialintresse som det inte finns några affiliateprogram för.

Om man ser på alltgratis.com som idé, har dom samlat på sig allt som är gratis/nästan gratis. Sedan lägger dom in några affiliatelänkar till program som har gratiserbjudande vilket är helt legitimt baserat på vad sidan går ut på. Samtidigt söker väldigt många gratisinnehåll vilket gör sidan attraktiv till en stor målgrupp. Nackdelen kan vara att gratissökarna faktiskt söker på det som är gratis vilket i större utsträckning inte leder till något köp jämfört med en icke gratisinriktad sida.

Vad gäller material så består sidan till största delen av en liten beskrivning av varje länk/affiliateprogram.

Tänker jag rätt vad gäller att satsa på en bra idé?

/Andla
Så som ett par personer redan framhävt redan så är ju poängen med allt man (oftast) gör att det skall ta så lite tid som möjligt att utföra med att ge en stor avkastning.

--
Sedan behöver det inte betyda att nischade företag inte annonserar på webben pga att dom inte är med i tradedoubler ;-) Har inte sätt en enda annons på tradedoubler gällande motocyklar med sporthoj.com exponerar annonser friskt på sin sajt.

att du har ett nischat intresse är faktiskt väldigt bra eftersom du kan då begränsa dina kostnader (tex genom att inte få skräptrafik till din hemsida). En hemsida med en specifik målgrupp kommer även att ge bättre försäljning per besökare.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 10:13 #14
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
För att svara ursprungspostaren, gör något som du tycker saknas eller inte görs tillräckligt bra idag. Sajten jag driver var från början helt baserad på en idé som jag inte trodde fanns, när den väl var släppt upptäckte jag att det fanns ett flertal liknande. Uppenbarligen gör jag iaf ngt rätt idag eftersom den numera är den största inom sin nisch.

Så som sagt, fokusera på innehåll först. Inget innehåll = inga besökare = inga intäkter.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 11:40 #15
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem

Andla, förvänta dig inte att någon kommer med en superidé och bara ger den till dig, varken här eller någon annanstans. Du får kanske inspiration till saker och ting men grovjobbet måste du tyvärr göra själv. Att hitta en bra idé är inte så enkelt som att man får detta som svar på din förfrågan här. Ett bra sätt att inspireras är att hålla sig informerad, exempelvis genom att välja ut ett par lämpliga tidskrifter och prenumerera på dessa. Eller varför inte att titta extra mycket på WN och läsa trådarna som kan vara inspirerande. Skapa alltså förutsättningarna för att en bra idé plötsligt kan kläckas av dig.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 12:57 #16
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Hej!

Kul att så många svarat fast den stora risken av strömlöshet inatt pga stormen.
Trodde huset skulle blåsa sönder inatt :-)

Det finns alltså två sätt att bygga en inkomstsida.
Det ena är alltså långtidsprojekt där man i första hand skriver vad man är intresserad av. Kan dock tänka mig att man bör ha ett antal intressen och en bunt med risker. Man får tänka sig vad som kan tänkas bli populärt om några år och om det då kan vara vinstdrivande.
Det kanske kan liknas med att hälla i sniglar i en djup pöl och se vem som lyckas kravla sig upp. Dom flesta drunknar troligtvis.

Det andra är alltså att hitta en bra idé. För att det både ska vara en bra idé och lönande under kort tid så bör jag lägga basen på hur folk ska betala. Ska jag sälja mina egna saker eller göra som alltgratis.se att lägga affiliateprogram som bas. Här tror jag nog att det som gäller är att surfa runt på olika sidor och lista ut hur dom tjänar pengar. Vart hittar dom sitt material osv.

Något som jag funderar på och som är ursprungstanken till min första fråga här är att det borde finnas folk med produkter som underlättar för sina återförsäljare med hjälp av färdiga mallar, bilder och eventuellt olika texter. Allt detta för att återförsäljaren snabbt ska komma igång för att sedan lägga krut på att marknadsföra. Detta har någon engelsk person presenterat och jag efterlyser likasinnade svenska webbförsäljare. Funderar på att ha som idé att låta dessa bli listade på en sida. Då kan vi också prata om hög trafik, för vem vill inte komma igång snabbt :-)
Kanske några tycker det är dumt av mig att avslöja en sådan ide men jag tror att i det långa loppet att om många gav ut en sådan lista så skulle det bli mycket enklare att hitta detta samt att det skulle finnas många fler att välja mellan.

Vad tror ni?
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 13:27 #17
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Jan 9 2005, 01:43
Kommer från ämnet här men vilket affiliatprogram har den största andelen mp3spelare? Sätter upp en sida och skulle behöva annonser bara för sådana spelare.
Ja, det är ju OT - men du har ju mp3center via Tradedoubler, kan det vara något?
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017