FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Som den etrepenör man är tycker jag att jag kommer på alltför många idéer.
De flesta kräver dock en hel del jobb och tid är inte det jag har mest av så de hamnar på hyllan. Men för att återgå till ämnet. Det är ingen idé att stirra sig blint på annonserna. Man tjäner ändå inga pengar om man inte har ett par tusen besökare om dagen. För att få det krävs en bra sida! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns säkert de som tycker att man ska tjäna på sajten omedelbart eller lägga ner, men varför det? Är det ett ämne man är intresserad av och tror att man kan tjäna pengar/jobb/annat på i framtiden så kan man ju ha den i väntan på en annan idé som kanske ger pengar snabbare. Mina .2 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-- Sedan behöver det inte betyda att nischade företag inte annonserar på webben pga att dom inte är med i tradedoubler ;-) Har inte sätt en enda annons på tradedoubler gällande motocyklar med sporthoj.com exponerar annonser friskt på sin sajt. att du har ett nischat intresse är faktiskt väldigt bra eftersom du kan då begränsa dina kostnader (tex genom att inte få skräptrafik till din hemsida). En hemsida med en specifik målgrupp kommer även att ge bättre försäljning per besökare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För att svara ursprungspostaren, gör något som du tycker saknas eller inte görs tillräckligt bra idag. Sajten jag driver var från början helt baserad på en idé som jag inte trodde fanns, när den väl var släppt upptäckte jag att det fanns ett flertal liknande. Uppenbarligen gör jag iaf ngt rätt idag eftersom den numera är den största inom sin nisch.
Så som sagt, fokusera på innehåll först. Inget innehåll = inga besökare = inga intäkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Andla, förvänta dig inte att någon kommer med en superidé och bara ger den till dig, varken här eller någon annanstans. Du får kanske inspiration till saker och ting men grovjobbet måste du tyvärr göra själv. Att hitta en bra idé är inte så enkelt som att man får detta som svar på din förfrågan här. Ett bra sätt att inspireras är att hålla sig informerad, exempelvis genom att välja ut ett par lämpliga tidskrifter och prenumerera på dessa. Eller varför inte att titta extra mycket på WN och läsa trådarna som kan vara inspirerande. Skapa alltså förutsättningarna för att en bra idé plötsligt kan kläckas av dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Kul att så många svarat fast den stora risken av strömlöshet inatt pga stormen. Trodde huset skulle blåsa sönder inatt :-) Det finns alltså två sätt att bygga en inkomstsida. Det ena är alltså långtidsprojekt där man i första hand skriver vad man är intresserad av. Kan dock tänka mig att man bör ha ett antal intressen och en bunt med risker. Man får tänka sig vad som kan tänkas bli populärt om några år och om det då kan vara vinstdrivande. Det kanske kan liknas med att hälla i sniglar i en djup pöl och se vem som lyckas kravla sig upp. Dom flesta drunknar troligtvis. Det andra är alltså att hitta en bra idé. För att det både ska vara en bra idé och lönande under kort tid så bör jag lägga basen på hur folk ska betala. Ska jag sälja mina egna saker eller göra som alltgratis.se att lägga affiliateprogram som bas. Här tror jag nog att det som gäller är att surfa runt på olika sidor och lista ut hur dom tjänar pengar. Vart hittar dom sitt material osv. Något som jag funderar på och som är ursprungstanken till min första fråga här är att det borde finnas folk med produkter som underlättar för sina återförsäljare med hjälp av färdiga mallar, bilder och eventuellt olika texter. Allt detta för att återförsäljaren snabbt ska komma igång för att sedan lägga krut på att marknadsföra. Detta har någon engelsk person presenterat och jag efterlyser likasinnade svenska webbförsäljare. Funderar på att ha som idé att låta dessa bli listade på en sida. Då kan vi också prata om hög trafik, för vem vill inte komma igång snabbt :-) Kanske några tycker det är dumt av mig att avslöja en sådan ide men jag tror att i det långa loppet att om många gav ut en sådan lista så skulle det bli mycket enklare att hitta detta samt att det skulle finnas många fler att välja mellan. Vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |