FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Men min poäng var snarare att det är så fånigt att alla blir så upprörda så fort det "blir inne" att tycka synd om folk, som t.ex. nu med denna naturkatastrof (kanske kan den ha något att göra med växthuseffekten -- vad vet jag?)... Folk som donerar pengar dit borde även i vardagen bry sig om alla otroliga mängder folk som har det dåligt och rentav ännu sämre än de där borta. Som nå'n precis sade är det en mycket sjuk och orättvis värld... PS: Känner mig handikappad i detta forum med alla restriktioner... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Visst kan man hålla med om vissa kommentarer folk har haft här och visst dör det folk över hela världen varje dag, men man skall också tänka på att vi pratar om kanske 30000 eller 80000 på enstaka platser under några timmar!! Detta är ju oerhört många. Att det behövs akuthjälp är väl inget att förneka!
Tror att många stirrar sig blint på Thailand. Jag älskar Thailand, har varit där flera gånger, senast i november och jag kom hem 5 december, men!! Svenska medier visar enbart Thailand just på grund av den mängd svenskar. Det ni ser i Krabi, Khao Lak, Phuket skall ni multiplicera med 15 eller 30 för att komma i närheten av Sri Lanka eller Indonesien. Tror att vissa skulle behöva ta en titt på utländska kanaler och deras nyheter för att förstå denna tragedi. Att komma med kommentarer som vissa har yttrat sig här är bara ren ignorans. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Spelar dum? Bara antyder att det kan komma att hända flera sån'a grejer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ville höra folks syn på att göra av sig med kropparna ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det som fått oss att reagera så starkt är det också att det flesta av oss känner folk som är/var där nere eller så känner vi folk som känner folk..
Alla är mer eller mindre personligt berörda |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
insekterna äter samt lägger avkomma inne i köttet och där utvecklas tillväxten av insekterna i explosionsfart. man får inte glömma att insektskulturer är enorma vid vattensamlingar redan i början. bara efter 3 dagar förvandlas kroppen till ett komplicerat kretslopp. Insekterna äts av fåglar som lätt kan sprida bakterier och annat tusentals mil på bara några timmar -- därför är närliggande länder oroliga och det är med all rätt. Ännu mer komplicerat är det när turister skall evakueras då även dom bidrar till att bakterier och svamp, som vår natur inte kan hantera, förflyttas långa sträckor. glöm inte heller havet, samma process gäller där. Ha även i åtanke hur stor area liken ligger på samt hur många ton kött det handlar om. Jag tror snarare att det är "vi" som inte har kunskapen om hur det fungerar i tropisk natur. jag tror att folk i asien har mer kunskap om hur naturen fungerar än vi som är digitaliserade här i sverige och vi bör nog lyssna på dom än att själva försöka ge råd. Det är lätt hänt att man försöker vara klok när det inte är ens land som står på spel. Jag förstår deras rädsla mkt väl. Slutligen bör man inte skratta när något skyller på växthuseffekten, det är långsiktigt tänkt men utifrån erfarenhet vet vi att olika händelser fläts samman då nuturens påverkan är global men i första hand så beror jordbävningar på att planeten är flytande och alltid i rörelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
//Predrag |
||||