FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
comurl.com
Reggade den för ett par timmar sedan... Den ligger väl ganska nice? Kommentarer? Åsikter? Reflektioner? Mvh/Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
VIP
|
Kan tyvärr inte se något större värde i den..
Innan du registrerar en domän som aldrig varit registrerad bör du fråga dig själv: "Varför har denna domänen aldrig varit registrerad"? Oftast finns det en eller flera anledningar. T. ex kan anledningen vara att ingen söker på ordet (kan delvis mätas genom overture), att man stavat fel (bör kontrolleras på flera sätt innan man registrerar), att det specifika sökordet inte är lämpat för internet business eller att det inte finns några direkta pengar att tjäna, att ordet är för långt, att det inte finns några sponsorer (marknadsföring) osv osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Min första och enda fundering är vad domännamnet ska betyda. Det ända jag kommer på (även efter en google-sökning) är att det ska särskrivas som "com url" och möjligtvis är tänkt att syfta på .com-domäner
Har också svårt att se något värde i domänen
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Maccke: menar du som üp.com?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för era åsikter. Det uppskattas, även om det svider i skinnet ibland.
Det är så lätt att ha en övertro till egna domännamn och bara se möjligheter. Då är det extra värdefullt med åsikter "utifrån". Jag har fler knepiga och efterkonstruerade namn. Hehe... Vad tycks t.ex. om: hqal.com (HeadQuarter Alabama) yotx.com (Yo Texas!) wotx.com (World of Texas) Totalt hopplösa namn, men med aggressiv marknadsföring så har mirakel inträffat. Jag har lagt upp en sida under varje domän. Besök gärna sidorna och berätta om intrycket ni får av dessa... Det är med er hjälp som jag lär mig. Mvh /Stefan med en massa knepiga domäner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() Domänen hade för det andra varit registrerad men någon hade glömt eller struntat i att förnya den ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|