Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

rimligt antal länkar till min sida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-02, 17:28 #11
IFK Konsult IFK Konsult är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Nykomling

Har en fråga till också som jag lika gärna kan fylla på med i samma tråd istället för att skapa en ny.

Att det är viktigt med länkar ifrån samma kategori är ju viktigt säger alla, men hur vet google att det är samma typ av verksamheter?

Tänk om jag har en sida som säljer "nybakt bröd", så får jag länkar från folk som har sidor om "nygräddade limpor" eller "smörgåsar" eller "mackor". Hur vet google att dessa ord är i samma bransch men att "Lottas hemsida och volvo 240" inte är det?

I mitt exempel ovan där hemsidan handlar om kost/träning/viktminskning har jag en del länkar med hög PR från kosttillskottsföretag, friskvårdsföretag, nutritionshemsidor mm. Väldigt relevanta fast inte säkert att just dessa ord någonstans förekommer på min sida. Förstår verkligen google vilka bra länkar jag har?
IFK Konsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 08:21 #12
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem

Medlem
Nick - AGAIGs avatar

ledsen att jag aldrig svarade....

Om du mäter densiteten på dessa sidor skall du se att liknande kombinationer dyker upp, ett ord, 2 ord och 3 ord. Det blir kanske lättare att förstå vad sökmotorerna kan finna ut efter att ha kört dina och besläktade sidor i en sådan test. Jag har den senaste veckan lagt upp ett flertal gratisverktyg för detta på min hemsida. ta gärna en titt på http://www.agaig.in.th/seo-verktyg.html

Mvh Niclas
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 08:24 #13
Nick - AGAIGs avatar
Medlem

Medlem
Nick - AGAIGs avatar

Jag glömde skriva att ett annat gratisverktyg räknar ut hur många länkar du på ett ungefär behöver för att ha tillräckligt, för ett speciellt sökord. Detta verktyg finns på samma sida.

Håll till godo!
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 10:33 #14
echos avatar
echo echo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
echo echo är inte uppkopplad
Medlem
echos avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by IFK Konsult@Dec 27 2004, 15:11
Min sida är www.ifkkonsult.se

Den är till mitt företag som jobbar med viktminskning, kostrådgivng och föreläsningar inom kost för främst idrottare.

Ligger bra till på google på ord som kostrådgivning (2-6:a olika dagar), viktnedgång (4:a), idrottsprestation (1:a) samt föreläsning i kombination med viktminskning/viktnedgång, idrottsprestation mm (1:a).

Skulle vara nöjd med min placering i google om det inte var för sökordet viktminskning, som är betydligt vanligare att folk söker på än viknedgång. Där liggar jag runt 100, med i min uppfattning helt obegripliga sidor före mig.

Jag är en av 9 sidor listade under viktminksning i ODP (demoz), är med i sunets katalog och har ca 140 inkommande länkar enligt msn betasearch, och runt 60 enligt google.
hej

Jag skulle föreslå att du optimera sidan om viktminskning, ifkkonsult.se/viktminskning/vikt.htm istället för att titta på din förstasida. Den har idag endast två inkommande länkar (båda interna). Det är för svårt att bara jobba med förstasidan om man har flera önskvärda sökord. Döp om sidan till viktminskning.htm. Börja skaffa länkar från olika seo vänliga kataloger med ankartexten viktminskning som länkas till sidan viktminskning.htm. Optimera sidan för ordet viktminskning, det finns många saker att göra där, bl.a. saknas ordet viktminskning i description.

Lycka till

Jonas
echo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 10:51 #15
Nykomling

Nykomling

Tack så jättemycket för hjälpen, uppskattar det verkligen!!

Edit: Om det nu lönar sig att döpa om sidan till viktminskning.htm bara hur ska jag då göra med den gamla sidan viktminskning/vikt? Ska jag ha kvar den under en övergångsperiod då den ändå genererar ett visst antal besökare. Eller är det bara att döpa om den och sen bita i det sura äpplet att de som klickar på den länken från google inte kommer fram under den perioden det tar innan google istllet ersätter den med den nya sidan som bara heter viktminskning.

Eller går det kanske att lösa på något annat sätt?
IFK Konsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 11:22 #16
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Gör en 301-redirect. För mer info se: www.internetbasedmoms.com/seo/301-redirect.html

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017