FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Har på senare tid sett att det har varit populärare att optimera sidan så bra som det går. Jag har också märkt att det finns runt tusentals svenska sidor som erbjuder att, för runt 1000 kr, att se över din sida och komma med förslag på vad du kan göra. Nu är jag inte intresserad av att betala för 1000 kr som i princip kan hitta gratis på andra ställen. Så denna tråden skapas lite av ett syfte där Ni kan skriva tips/länkar till hur man optimerar sin sida så bra det bara går. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har missat att det finns ett forum här på WN för SEO. Den heter "Sökmotorpositionering och SE-annonsering".
"Nu är jag inte intresserad av att betala för 1000 kr som i princip kan hitta gratis på andra ställen". Resonerar du så när du ska planera ett nytt hus också? Att det är onödigt att anlita en arkitekt då man kan lära sig själv. Och sen är det onödigt att betala dyrt för elektronik när man kan lära sig själv och bygga eget. Ska man vara bra på SEO får man lägga ner en stor del av sin tid under en lång period. Det är inte för inte som det finns SEO-företag. Men visst, om det bara är grundläggande grejer som att använda väl valda title och h-taggar i rubriker som den där 1000-lappen ger kan man enkelt spara in den genom en timmes självstudier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Japp verkar som du missat den här kategorin jag flyttade tråden till nu. Det finns massvis med trådar och dom flesta innehåller konkreta frågor & svar.
Bygger du rätt kommer du tjäna in en tusenlapp rätt fort är jag säker på. SEO är ju stort, allt från bra titel och rubriker till betydligt mer komplicerade grejjer som många håller för sig själva. Att det finns SEO företag här på WN som glädeligen hjälper medlemmar med grundläggande till medelavancerad optimeringsteknik är ju bevis för det. Ta en kväll och läs i forumet så har du fått mycket serverat. Tänk bara på att forumet är 1½ år gammalt och att betydelsen för olika optimeringssätt som va bra då behöver inte vara lika bra idag. Mycket har alltså hänt de senaste 1½ åren. Jens
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag är iof intresserad om någon har tips eller en enkel howto med grundläggande tips.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns endel läsvärt på www.seologik.se också, klicka på typ optimeringsskola (eller nått sånnt)
En annan bra sak kan vara att kolla andras sidor, lite hur de är uppbyggda o.s.v. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det går at göra massor av olika saker på egen hand. Under arbetet behöver du dock tillgång till analysverktyg för att följa upp ditt arbete. Jag har precis lagt upp ytterligare gratisverktyg på min hemsida. Jag tror jag är upp i ca 50 stycken över 8 olika områden. Jag borde täcka allt från ren optimering och nyckelord till densitet och länkar.
Kombinera dessa och du får liknande resultat som företag som WebPosition 3 och WebPosition Gold tar tusentals kronor för... http://www.agaig.in.th/seo-verktyg.html Mvh Niclas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|