FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
B-one har förklarat för mig att dom inte kan byta dns inställningar åt mig, trots att dom registrerat domänen i mitt namn och trots att jag betalat 12 månaders abonnemang.
Jag bad dom att enbart ändra dns så att jag kunde använda mitt nya webbhotell, men dom "erbjuder inte denna tjänst". Jag kan endast ändra dns efter den 3 månaders långa uppsägningstiden. Jag fattar inte varför dom har denna inställning ? Vad kan dom förlora, jag har ju redan betalt! Snälla säg att dom bryter mot ICANN's regler (.com adress) - Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Har tyvärr inte en aning om hur det fungerar, men det kommer säkert någon som vet snart ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Än en gång har det visat sig att man får det man betalar för..
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tjing!
Jag vet inte, men jag har i alla fall för mig att detta är brott mot ICANN´s regelverk.. Som Mackke skriver så finns det många duktiga domänkännare här som kan hjälpa dig. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade en domän som jag ej hade styrning på själv, då skapade jag ett konto på domaininfo och flyttade över domänen dit.
Nu kan jag delegera som jag vill... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon anledning till alla dessa "Jag vet inte"-inlägg? Eller varför man äns postar ett sådant? Isf, så får ni gärna förklara det för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För vi inte använder oss av b-one, köper du trädgårdsmöbler & databord på Rusta också?
![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nåväl, inget fel på rusta iaf B) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ok man blir mobbad också.. jag vill tydliggöra att jag övertagit en verksamhet där ett domännamn ligger hos b-one..
Någon som har ett förslag ? Jag lästa lite på ICANN's policy (läs det om "Domain name registration period time constraints"): Instances when the requested change of Registrar may not be denied include, but are not limited to: * Nonpayment for a pending or future registration period * No response from the Registered Name Holder or Administrative Contact. * Domain name in Registrar Lock Status, unless the Registered Name Holder is provided with the reasonable opportunity and ability to unlock the domain name prior to the Transfer Request. * Domain name registration period time constraints, other than during the first 60 days of initial registration or during the first 60 days after a registrar transfer. * General payment defaults between Registrar and business partners / affiliates in cases where the Registered Name Holder for the domain in question has paid for the registration. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett konkret förslag är att göra en Transfer till en annan register. T.ex. Godaddy eller Ev1servers.
Transfern kan ta upp till en vecka enligt de nya reglerna. Kostnaden är att du blir tvungen att förlänga registreringstiden med minst ett år. Sen har du full kontroll och kan ändra dina DNS:er alldeles själv! EDIT: Du måste se till så att domännamnet inte är "LOCKED" först. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|