Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN lanserar Påträngande banners

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-10, 01:49 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Så, det är alltså nu bannersen här på WN börjar tränga in bland inläggen och hamna så det blir jobbigt att läsa trådarna? Allt för att tjäna några extra kronor.. nåja, vi är på ett kommersiellt forum... men är det verkligen nödvändigt att tränga på oss den där bannern MITT INNE bland inläggen? kan det verkligen kosta så mycket med bandbredd och server för WN?

Ni drar väl in en hel del på de (sex annonsörer den här månaden, 6 * 400kr = 2400kr) annonsörerna som visar sin banner där uppe till höger. Det borde ju mer än väl täcka in avgiften hos ev1servers som tar t.ex. $99 (drygt 700 kr) för en dedikerad RH-server med 1000GB trafik.

...gör placeringen av annonserna verkligen någon större skillnad för era intäkter på Google Adsense? Vi stammisar som sitter och läser mest klickar väl inte så ofta, om nu inte av misstag. Att tvinga på oss reklamen är ju bara frustrerande.......
Gammal 2004-11-10, 01:50 #2
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Är alltså den där ----^ bannern jag menar...
Gammal 2004-11-10, 02:43 #3
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Jobbig kan vi inte börja betala för WN i stället?
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 03:36 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 10 2004, 02:49
Så, det är alltså nu bannersen här på WN börjar tränga in bland inläggen och hamna så det blir jobbigt att läsa trådarna? Allt för att tjäna några extra kronor.. nåja, vi är på ett kommersiellt forum... men är det verkligen nödvändigt att tränga på oss den där bannern MITT INNE bland inläggen? kan det verkligen kosta så mycket med bandbredd och server för WN?

Ni drar väl in en hel del på de (sex annonsörer den här månaden, 6 * 400kr = 2400kr) annonsörerna som visar sin banner där uppe till höger. Det borde ju mer än väl täcka in avgiften hos ev1servers som tar t.ex. $99 (drygt 700 kr) för en dedikerad RH-server med 1000GB trafik.

...gör placeringen av annonserna verkligen någon större skillnad för era intäkter på Google Adsense? Vi stammisar som sitter och läser mest klickar väl inte så ofta, om nu inte av misstag. Att tvinga på oss reklamen är ju bara frustrerande.......
Jag upplever inte reklamen alls som jobbig! Tycker den ger ideer istället .. på vad man kan göra!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 07:26 #5
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Lite trist utveckling faktiskt. De tidigare bannerna och adsense har ju inte stört någonting. Å andra sidan har jag full förståelse att man vill tjäna pengar på sin sajt, vem vill inte det, och banners som inte stör är ju sällan lika effektiva tyvärr.

Tycker dock jag sett inlägg från ägaren tidigare att 'syftet med denna sajt inte var att tjäna pengar'. Men det kanske har ändrats.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 08:45 #6
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Isak@Nov 10 2004, 08:26
Lite trist utveckling faktiskt. De tidigare bannerna och adsense har ju inte stört någonting. *Å andra sidan har jag full förståelse att man vill tjäna pengar på sin sajt, vem vill inte det, och banners som inte stör är ju sällan lika effektiva tyvärr.

Tycker dock jag sett inlägg från ägaren tidigare att 'syftet med denna sajt inte var att tjäna pengar'. Men det kanske har ändrats.
Ja, ser man möjligheten är det svårt att motstå

... Frågan hur många som är villiga att betala för ett medlemskap på WN? Reklamen är ett användbart alternativ, och med tanke på omfattningen samt "kontrollen" av medlemmar/inlägg så unnar jag moderatorerna en slant. Via reklam? Tja, varför inte... Dra nytta av det istället, och använd dessa banners som idéspridare..

Dock kan man av vana uppfatta tråden som klar då bannern dyker upp...

Men till sist: "Lagom är alltid bäst" !
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 10:11 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jo, lagom är bäst. Det här är en försämring som jag kan leva med men om de framtida planerna även inbegriper tex pop ups så skulle jag personligen hellre betala en liten slant för medlemsskap. Jag unnar absolut moderatorerna/ägaren till denna sajt att få ersättning för det mycket bra jobb som görs. Man skulle kanske kunna ha det valfritt. Betalar man slipper man reklam eller också att reklamen fokuseras på tex de icke inloggade eller nåt liknande.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 10:15 #8
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
så unnar jag moderatorerna en slant.
Måste bara berätta att vi moderatorer jobbar ideellt, och det är helt OK för mig!
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 10:37 #9
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem

tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar

Stör inte mig så mycket måste jag säga...

Att man har annonser på en sida anser jag inte sticker mot att man inte driver den för att tjäna pengar - den kostar garanterat pengar och plus/minus noll måste ju vara okej? Eller? Självfallet! Det är inte ens något att diskutera!

Så länge ni inte slänger popups eller dhtml-lager i huvudet på mig så skall jag vara tyst, nöjd och dessutom hålla tummarna (när jag kommer ihåg det) för att ni kan ta in en liten slant att ha som buffert. Det skadar aldrig.
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2004-11-10, 11:05 #10
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar

Reg.datum: Apr 2004
Att WN väljer att inkludera lite reklam här och där (till en viss gräns) stör inte mig iaf.

Dock är denna bannern som ligger imellan vissa forumssvar väldigt segt att ladda vissa stunder. Detta gör att enbart de första inläggen visas tills det att bannern är färdigladdad. Mycket irriterande.

Om det går så önskar jag att man kunde ladda allt innehåll före reklamen. Så att man kan läsa inläggen under tiden de laddar.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017