FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Med facit i hand är det lätt att komma med förslag som att Tomas / Admins skulle gått ut med "nyheten" om att man nu testar en ny bannerplacering efter första inlägget i trådar under Nyheter och att folk gärna får säga vad det tycker om detta.
Tror nu i efterhand att en sådan kommunikation med medlemmarna här vore väldigt bra, att man informerar om förändringar. För det verkar som att många medlemmar anser sig vara del i sidan, vilket alla som skriver är, och därmed har sitt att säga till om och vissa verkar tro att de har veto dessutom... Hur som helst så tror jag att alla skulle uppskatta om ni admins i fortsättningen orkar säga till vad som händer istället för att bara chocka oss, vissa klarar uppenbarligen inte av att en bannar har flyttat på sig... :P Förresten, jag håller med Tomas och jag tycker det är ett smart sätt att slänga in en extra banner för att se om den genererar mer cash, men jag som läsare skulle föredra den till höger istället för nuvarande placering, ifall jag hade något att säga till om... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Administratör
|
Dubellmoral, aftonbladet, medlemmarnas roll, felaktiga/löjliga personangrepp. Var det inte en annons placering på WN som diskuterades?
I och med att tråden i stort inte alls handlar om annonsens placering, eller något konkret ämne alls för den delen, tar jag mig friheten att låsa den.
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Administratör
|
Bland annat svar på:
Citat:
Vad det gäller vissa av dina inlägg Grazzy så raderas dessa för att någon av oss 14 moderatorer bedömt det som att inlägget är offtopic mot tråden eller inte relevant, dock skriver du ibland väldigt informativa inlägg titt som tätt och dom är ju som du märker alltid kvar. Angående content så är jag fullt medveten om vad som gör WN till en populär sida, det är de bra inläggen medlemmarna skriver, och moderatorernas hårda arbete radera de dåliga, så majoriteten av WN's besökare slipper läsa dessa 5% skräp av allt som skrivs på WN bedöms som icke relevant, av oss 14 moderatorer, och det vi har kommit överens om är att sunt förnuft skall styra oss. Slut på svar till Grazzy's quotade inlägg. Jag kan förstå att vissa reagerar som de gör iom att det är första gången i WN's historia jag skrivit i Jag form när det det handlar om ägarskap, det beror på att det kännts orelevant vem som äger då det oftast inte är kopplat till vem som bestämmer, och jag vill att usern Thomas som jag bytte till från Admin skall vara en i mängden av oss medlemmar här på WN, skall sanningen fram tror jag bara det är en bråkdel av oss här på WN som förstod logiken i denna tråd när alla pratade om Thomas och vad jag ställt till med. Men till syven och sist kommer sanningen ikapp en och man inser att WN har vuxit och blivit ett respektabelt forum av storlekt, dagligen diskuteras det i ganska tuffa tag mellan företagare i sverige, den som blir kvar med ansvaret att allt sker enligt svensk lag och att seriösa företagare vinner på att WN existrerar och inte tvärt om är åter jag, därför ventileras de flesta beslut via mej det är inget som jag bestämt utan något som bara blivit så. För många av oss har WN blivit en del av vår vardag, stället man kollar av vad som händer och stället man söker och erbjuder hjälp, vissa där ibland jag hänger här hela dagarna så när någon kommer och ändrar på saker så känns det som någon okänd är inne och möblerar om i vårt vardagsrum och visst då biter man ifrån, jag förstår och respekterar det och kan ske framförallt jag är medveten om varför. WN's framtid är inte spikad, planen var att skapa ett bra forum för kommersiella webmaster, där har vi delvis lyckats, vi hoppas på att framtiden tar oss längre i samma riktning. För att förtydliga för många som inte vet hela historiken och undrar över varför det snackas om pengar hit och dit i denna tråd, jag har tidigare uttryckt i början av WN's historia att WN's existens inte hänger på att WN går med vinst i kronor och öre räknat, detta kom upp när det skulle till bättre dyrare servrar och vissa av oss medlemmar upptäckte att WN var helt annonslöst och drog då slutsattsen, inga annonser = inga intäkter ~ dyra serverkostnader = inget WN, jag påpekade då att jag får ut så mycket av WN ändå genom kunskap och glädje så det spelar ingen roll om det skulle kosta lite pengar. För att vidare reda ut detta med ekonomi och annonser så bestämde vi tidigt att för att kunna skapa ett bra webmasterforum så måste man låta webmasters knyta kontakter och därmed låta en viss del av reklam för medlemmens egen produkt få förekomma så länge medlemmen bidrager med kunskap, i många fall har många postat inlägg där medlemmen bevisligen inte har något intresse för vårt forum utan bara vill erbjuda sin produkt för oss medlemmar, en så kallad "hit and run", dessa slipper många av oss läsa iom att vi är 14 moderatorer. Pga ovanstående kan man tolka det som att vissa får göra reklam i sina inlägg men inte andra om man inte har hela överblicken, det vi kör på att den som ger får också ta. Vi är också oerhört tacksamma till de som valt att annonsera hos oss samtidigt som de bidrar med så mycket i forumet, exemplen är många. Jag tycker vi borde klara att ha en öppen dialog om detta utan hårda ord samt att vi är totalt beroende av feedback i vårt jobb med att WN skall vara "the place to be". Många inbitna WN'are har säkert fler synpunkter om hur deras vardagrum skall vara möblerat, därför väljer vi att låsa upp tråden så vi kan fortsätta prata i en god stämning. Thomas
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
allvarligt.. rent personligt - inget från MYPAY AB - WN är den absolut bästa sidan på internet.. den slår tv.nu, styleboost.com, deviantart.com och playboy.com - tillsammans!
jag är här 20-30 gånger om dagen - vi har fått många kontakter via trådarna här inne - sparat massor med tid genom den hjälp vi fått jag frågade om ett tryckeri och det tog kanske 5min innan jag hade ett bra svar - mycket bra svar - det ledde till ett bra samarbete mellan oss och det tryckeriet som sagt - Thomas - vart skickar vi tårtan? kan iofs leverera den själv - 15min med bussen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har inget emot reklamen så länge denna sida finns kvar, jag är mest en doldis här, men följer det mesta varje dag.
Tackar för ett super forum! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Medlem
|
När reklamen hålls inom en viss gräns så har jag absolut ingenting emot det. Faktum är ju det att reklam kan ju faktiskt även göra nytta. Mycket av den reklam som visas är ju faktiskt värd att läsa igenom.
Att du och andra medarbetare inom WN tjänar pengar eller inte genom WN berör inte mig ett smack. Om fallet nu är så att du och/eller dina medarbetare får någon krona då och då, så vaför ska ni inte få det? Ni har gjort ett bra jobb och det tror jag dom flesta tycker. Varför kan vi inte unna er detta? Jo, folk är egoister. Har hört från flera att ni, istället för reklam, borde satsa på att finansiera sidan genom intäckter från medlemmar. Detta är däremot en helt värdelös idé enligt min mening. Det hela kommer då sluta med att bara de som har lyckats inom internet kommer att vara kvar. Detta är ju helt fel. Även dom som är väldigt erfarna inom detta område har nytta av alla sorts människor och kunskaper... vare sig ni vill eller inte! Vad jag märker nu är att jag hittar ingen reklam? Har ni tagit bort reklam mellan forumsinläggen? Slutligen. Reklam? Ja, inom en viss kategori och gräns. Ta betalt? Nej, tack. Eventuellt för dom som absolut vill bli av med reklamen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men nu verkar de ju lösa sig ialafall ^^ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En idé kan ju vara att visa dessa annonser för icke-inloggade medlemmar på denna plats.
De trogna användarna är nog väl medvetna om annonserna och klickar kanske inte bara för sin egen skull, utan även för att WN en slant ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|