FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som en sann högskolestuderande säger jag: TA HJÄLP AV BIBLIOTEKET!!!
![]() Tycker att det är satans tråkigt att folk glömmer bort att vi har tonvis med kunskap om alla ämnen i ett bibliotek. Där hittar du äve guider och förslag du kan använda. Om du har en högskola i din stad så är mitt tips att gå dit istället för till stadsbiblioteket då högskolorna har ju verk där målet är utbildning. Tycker dock att om du är illa tvungen att kopiera en text rakt av så låt dig inspireras av den istället. Läs den och andra avtal och skriv ihop din egen med hjälp av de ord och meningsuppbyggnader du har lärt dig. Det är nyttigt att arbeta på så sätt och inte heller olagligt. När du väl har skrivit din text så tycker jag att du bör lämna information om att folk får kopiera dina texter., lämna den på en privat hemsida elr något vettigt. "LÅT KUNSKAPEN KOSTA GRATiS!" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() PS: en insändare i en tidning kostar ingenting ;-) kolla vilket stad dom bor i och använd lokalpressen hehe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
På den gamla goda tiden 94/95 innan alla skulle tjäna pengar på nätet så lånades det hej vilt utan att någon egentligen tog illa upp. Information ska vara fri på nätet. Så naiv och bakåtsträvande är jag.
Men... för att landa i den grå verkligheten: Skriv ett mail och be dom ta bort texten de har "lånat" alternativt be dom lägga ut en "källänk" längst ner till din sida, så vinner ni båda på det och allt är frid och fröjd. Att springa till domstol för en textsnutt är IMHO "microsoftfasoner". Var hedrad istället för att du har något som är så bra på sidan att någon annan vill använda det. Här är det frestande att skriva ett jätteinlägg om att "låna" på nätet. Titta bara på alla webbdesignföretag och konsulter, man tror att det är samma företag allihopa. ![]() Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
visserligen kanske man kan känna sig hedrad etc men det är ändå så att man slitit sina hår för att få ihop sina villkor o sen kommer någon o rider på ens egna jobb och tjänar pengar på det...inte såå kul..men men..
skall skicka ett mail till honom idag, samt att jag skall kollaupp lite andra saker...återkommer i ärendet ![]() Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
*Bump*
Ytterligare ett pucko. Länk Hittar ofta mina bilder och texter på nystartade shoppar I och för sig smickrande att dom ser mig som så mycket bättre att dom vill plagiera mig, men nu börjar jag tröttna. Skrev ihop några väl valda ord... // Mats Klippt från mitt mejl Hej xxx. Det är sorgligt att se hur ytterligare en oseriös aktör på den svenska marknaden poppar upp i form av www.url.se, ännu en person som tror att "bara jag sätter upp en sexshop så kommer jag att bli rik". I ditt fall har du dock gått så långt över dom gränser som finns och att kalla dig seriös ser jag som ett hån emot oss övriga seriösa sexshoppar. Vad grundar jag då mina starka uttalanden på? 1. Du har gått en genväg genom att helt enkelt skaffa xxx som leverantör eftersom dom har gjort (nästan) allt jobbet åt dig genom att du bara kunde hämta bilder och text på deras hemsida, lätt som en plätt att bygga en shop med den förutsättningen. Att du dessutom använder en länk till deras grossist-sida där dina kunder kan surfa runt hos dom och välja produkter ser jag som oerhört ogenomtänkt och fruktansvärt slappt och simpelt från din sida. 2. Du har gjort ytterligare ett stort misstag och det är att du har kopierat/stulet text från Lastbryggan och det är efter alla tusentals timmars arbete som jag har lagt ner på att skanna och skriva texter manuellt inget som jag tänker acceptera. Du har inte ens tänkt på att det står "Lastbryggan" i bakgrunden på några av bilderna... 3. Det du har gjort är dessutom olagligt enl. Lag 1960:729 om upphovsrätt. Där det står att läsa att kopiera material utan tillstånd från upphovsmannen (Lastbryggan) är olagligt. Visst är det enkelt och smidigt tills någon kommer på vad du pysslar med. Jag förväntar mig att du omgående tar bort allt stulet material från din hemsida. För att du inte som dom flesta andra som snott texter och bilder från mig skall kunna neka till det och ändra det snabbt så har jag lagt upp ett par skärmdumpar på www.url.se/xxx Jag har även skickat en kopia på detta mejl till xxx och jag hoppas att dom drar öronen åt sig och inser vilket oseriöst företag dom fått att göra med, hoppas att du inser vad du ställt till med och att för att komma någon vart inom denna branschen så krävs det lite mer än att bara klippa och klistra. Förväntar mig svar och åtgärd från dig via mejl. Bästa hälsningar Mats på Lastbryggan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Den aktuella shoppen kanske satsade alla sina slantar på att licensiera Betty Boop bilderna.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En hyffsat etablerad sajt som finns representerad av åtminstone två personer här på wn, har kopierat i princip ALLT från en av mina sajter och lagt det som en underavdelening till sin (dvs stora delar av layout, innehåll och tom html-kod).
Jag säger inte mer just nu, vår advokat vill stämma skiten ur dem, men jag hoppas att vi slipper det... Man blir förvånad över hur fräcka en del är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Anser ni er ha råd så är det väl bara att stämma på; men det finns ju alltid en liten risk att förlora och stå där med en stor utgift till ingen nytta.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||