FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu skiner min dåliga kunskap i grundläggade programering igenom. Fick detta meddelande av webbhotellet.
Citat:
Vad jag förstår så använder jag för mycket av processorn. Detta trotts att jag inte har så mycket trafik (under 10 GB). Vad ska jag göra åt detta? Vad är det som tar mycket att processorns kraft? Jag har mycket kopplingar till databasen kan det ställa till det? Kan en dåligt designad databas var till nackdel? Är det helt enkelt för mycket ASP-kod? Jag är också lite fundersam på webbhotellet eftersom jag inte är i närheten av deras trafikgränser... Tacksam för hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
avslutat alla frågor till databas? så inte de står o tuggar i oändlighet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ASP koden står ju och snurrar tills sidan är färdigrenderad, så om du har alternativt komplexa databasanrop eller mycket trafik (i kombination med måttliga databasanrop) så kan det suga lite kraft. "För mycket ASP" är knappast problemet, flaskhalsarna är definitivt databasen(anrop) eller om mycket filer ska laddas ner/upp.
Det du kan försöka dig på är att, precis som linchpin sa, koppla upp dig mot databasen precis innan du gör anrop och koppla ner direkt efter anropet (close). Kolla även igenom om dina sqlfrågor är optimala eller om du kan dra nytta av indexes i databasen (om du sorterar mycket). Finns så många ställen att pilla på. Men frågan är om du kommer ner i den processoraktivitet som de vill att du ska ha. :huh: Vad använder du för databas btw? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Jag har en tabell med väldig många kolumner kan det vara en faktor? Borde väl inte vara det så länge man ställer en bra SQL-fråga eller? Tack för den hjälp jag fått hittills. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Vilket typ av konto köper du?
Basic: $9.95/mo. Intermediate: $19.95/mo. Advanced: $26.95/mo. Thomas
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kolla in slow query log och kolla om det är några satser som tar lång tid.
dev.mysql.com/doc/mysql/en/Slow_query_log.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
För $19.95 tror jag du kan hitta en bättre lösning och bättre support här i sverige och då laddar ju sidan oftast snabbare också, kolla runt här på WN finns massa representanter för webhotell och många trådar att läsa. Enligt mailet gav ju Mr Beckwith dig en vecka så nertid skall det ju inte behöva bli. Thomas
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för tipset.
Har redan skickat dessa frågor men svar verkar dröja. Det verkar som om de vill bli av med mig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|