FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Nykomling
|
God kväll!
Idag fick jag ett tre mail i ett utskick från webbhotellet mitt om att fem utav mina försök till registrering har domännamn misslyckats. Jag har vid tre olika tillfällen registrerat dessa, i två utav fallen så har även andra namn beställts. I den första misslyckas tre av fem domäner att registreras, alla tre med svensk toppdomän. De två första bestod utav två olika domäner dock samma namn, ett med O och ett med Ö. De två som klarade registreringen har samma namn som ovan, dock .nu. Det andra av de tre namnen är av helt annan nisch. (4v sedan) I den andra registreringen har en av två misslyckats (.se). Samma namn, olika toppdomäner. Gäller ett namn på tv-spel (rakt av), med goda möjligheter att hålla kvar även när toppen av berget smällt. (2v sedan) Samma sak gäller den sista. Samma namn, .se misslyckad. (1½v sedan) Samtliga namn är nyckelsdomäner med ingen eller obefintlig konkurrens (vad jag förstår). Kort och gott: Har jag blivit bestulen på namn mitt framför näsan? När jag söker på whois får jag upp följande information: Error -102 pispGetWhoisDetails Invalid or no mapping exists. Edit: Det bör nämnas att jag betalade med faktura... (Ursäktar mig i förväg för ett luddrigt inlägg). Senast redigerad av Wijk den 2011-08-31 klockan 02:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Nykomling
|
Eko: Självklart har de roffat åt sig namnen. Jag är bara för naiv och har för mycket tro i människor. Pengar förgiftar våra sinnen.
Är det vanligt att webbhotellen "stjäl" domäner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har inte varit med om det, men så har jag kanske inte så "attraktiva" domän-namn.
Vilken registrar/webhotel var det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Banned
|
Starkt jobbat att väcka liv i en 7 år gammal tråd
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill jag också veta. Är den registraren aktiv här på forumet så har de ju chans att ge svar. JAg vill då inte råka ut för samma sak så gör nu en god gärning och meddela vad som hänt med registrarens namn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Till skillnad från ditt inlägg så är ämnet och titeln ganska relevant. Senast redigerad av Wijk den 2011-08-31 klockan 12:55 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tog det dagar mellan beställning och betalning? Det är inte att rekommendera vid domänköp, med kortbetalning blir registreringen ofta klar på nån minut.
En annan sak man bör göra är att kolla upp domänen i registryts egen whois innan man försöker regga en domän på ett webbhotell, eftersom domäner kan listas som lediga trots att de inte är det på riktigt. Omvänt kan lediga domäner listas som upptagna, i synnerhet på Loopia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Hur snabba brukar de vara att skicka ut mail om att registrering misslyckats? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vid kortbetalning så sker detta alltså omgående såvida det ej föreligger en störning mellan oss och banken. Vid betalning via bankgiro så sker registreringsförsöket i samma stund som pengarna är oss tillhanda. Är domänen då upptagen så får kund ett e-postmeddelande om detta med samma alternativ som ovan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|