Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Make love not spam

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-08, 11:52 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by xpat@Nov 8 2004, 08:33
Jag kör det, kan väl inte skada iaf.
Jag har lyckats stoppa ett par idiotföretag på egen hand genom att spamma deras mailfomulär. Jag får iaf inga spam från dem längre, förmodligen har de väl slutat skicka mail till Sverige. Det känns rätt bra iaf.
Skadar är ju precis vad det gör.
Däremot hjälper skärmsläckaren knappast mot SPAM.
Tycker du att du fått mindre SPAM sedan Spray började med sin kampanj och du installerade skärmsläckaren?

Citat:
Den trafik som varje medlem genererar är försumbar. Om ett webhotell får lida pga att de har spamsiter som kunder, kanske skulle se till att deras kunder inte tillämpar spamming som marknadsföringsmetod.
Tanken är ju just att varje medlem genererar en ICKE försumbar mängd trafik. Iomed att många användare i Sverige använder det så utnyttjas även bandbredden ut från och inom Sveriges olika nät. Skulle trafikmängden inte vara märkbar skulle ju hela konceptet vara värdelöst.

Citat:
Det här är på många sätt rätt väg att gå, om man sätter åt spamföretag ekonomiskt så slår man dem där det känns mest......
På vilket sätt tycker du att detta är ett ekonomiskt sätt att slå mot spamföretag? Vad tror du egentligen din lilla skärmsläckare åstadkommer förutom ännu en massa mer skräptrafik på Internet?

Näe, Spray och de som använder skärmsläckaren förstår uppenbarligen inte hur infrastrukturen på Internet fungerar och därmed inte heller att det är helt fel lösning. Men vem kan klandra de oförstående användarna, de litar väl på att Spray "har koll"...

Skulle Spray istället använda sin energi på att övertala folk till att använda vettiga SPAM- och antivirus-skydd så skulle det garanterat göra betydligt större nytta än deras lilla "skjut-tillbaka"-kampanj...
Oläst 2004-11-08, 11:59 #12
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av xpat
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
All onödig trafik som genereras, vem får betala för den?

Kan inte låta bli att tänka på kommentarerna efter en artikel i IDG om adslpriser eller dylikt, "allt är så dyrt, det borde vara gratis, telia monopol, felia osv.." Sluta generera skittrafik så blir det kanske inte så dyrt? Trafik kostar pengar - så lätt är det. Världen är full av idioter, Spray har nyligen anslutit sig till dem..

De har inte haft i åtanke att t ex ett webhotell eller dylikt kan drabbas väldigt hårt ekonomiskt av detta?

Sluta agera gud Spray, det går inte att få fred på jorden.
Den trafik som varje medlem genererar är försumbar. Om ett webhotell får lida pga att de har spamsiter som kunder, kanske skulle se till att deras kunder inte tillämpar spamming som marknadsföringsmetod.

Det här är på många sätt rätt väg att gå, om man sätter åt spamföretag ekonomiskt så slår man dem där det känns mest......
Och den kontrollen finns idag på alla webhotell? Detta drabbar fel företag, inser man inte det så ser man inte tillräckligt långt fram eller förstår inte hur världen fungerar.

Vad gör det om det inte blir mycket per kund, vem står i bakgrunden och får betala? Man sätter inte åt dem ekonomiskt på detta sättet, tror man seriöst man kan stoppa spam genom att generera mer skräptrafik är man på helt fel väg.. den typen av bekämpande tror jag inte på för fem öre.

För att citera grazzy: An eye for an eye leaves the whole world blind
Oläst 2004-11-08, 12:16 #13
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jag tycker det var smart marknadsföring..

alla hatar spam och vet vad det är - eftersom media har skrivit en hel del om det

och nu sitter det en massa svenskar med skärmsläckare skapade av spray.. nu vet jag inte hur den ser ut men jag tycker det är ganska smart marknadsföring iaf
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-08, 12:30 #14
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag måste väl erkänna att jag faktiskt kör skärmsläckaren, för gawd vad trött jag blir på allt spam jag får...

Sen om det är reklam för spray vetefan, det hela är rätt så tattigt gjort i nån makromedia flash-screensaver-skapare-historia. Det går inte att spy ut mer än ett par futtiga mb om dagen, det går inte att blanka skärmen så man slipper se den rosa sprayfärgen när skärmsläckaren är igång... jag tvivlar på att det är en särskilt bra skärmsläckare tex. Skulle inte förvåna mig om din skärm skule bränna in fint rosa ifall den fick stå igång tillräckligt länge.

Jag gillar inte spray, men jag gillar spam ännu mindre.
Och som nån innan sa, jag har också skrivit ett par script för att bomba folks forumlär sedan tidigare
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-27, 14:10 #15
Peters avatar
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem
Peters avatar

Reg.datum: Dec 2003
Fler som hänger på verkar det som: http://www.theregister.co.uk/2004/11...pe_spam_blitz/
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-27, 16:14 #16
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Eftersom Lycos äger Spray så var det väl väntat...
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-08, 01:48 #17
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
1-0 till WN's expertpanel.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017