FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Däremot hjälper skärmsläckaren knappast mot SPAM. Tycker du att du fått mindre SPAM sedan Spray började med sin kampanj och du installerade skärmsläckaren? Citat:
Citat:
Näe, Spray och de som använder skärmsläckaren förstår uppenbarligen inte hur infrastrukturen på Internet fungerar och därmed inte heller att det är helt fel lösning. Men vem kan klandra de oförstående användarna, de litar väl på att Spray "har koll"... Skulle Spray istället använda sin energi på att övertala folk till att använda vettiga SPAM- och antivirus-skydd så skulle det garanterat göra betydligt större nytta än deras lilla "skjut-tillbaka"-kampanj...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad gör det om det inte blir mycket per kund, vem står i bakgrunden och får betala? Man sätter inte åt dem ekonomiskt på detta sättet, tror man seriöst man kan stoppa spam genom att generera mer skräptrafik är man på helt fel väg.. den typen av bekämpande tror jag inte på för fem öre. För att citera grazzy: An eye for an eye leaves the whole world blind
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det var smart marknadsföring..
alla hatar spam och vet vad det är - eftersom media har skrivit en hel del om det och nu sitter det en massa svenskar med skärmsläckare skapade av spray.. nu vet jag inte hur den ser ut men jag tycker det är ganska smart marknadsföring iaf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag måste väl erkänna att jag faktiskt kör skärmsläckaren, för gawd vad trött jag blir på allt spam jag får...
Sen om det är reklam för spray vetefan, det hela är rätt så tattigt gjort i nån makromedia flash-screensaver-skapare-historia. Det går inte att spy ut mer än ett par futtiga mb om dagen, det går inte att blanka skärmen så man slipper se den rosa sprayfärgen när skärmsläckaren är igång... jag tvivlar på att det är en särskilt bra skärmsläckare tex. Skulle inte förvåna mig om din skärm skule bränna in fint rosa ifall den fick stå igång tillräckligt länge. Jag gillar inte spray, men jag gillar spam ännu mindre. ![]() Och som nån innan sa, jag har också skrivit ett par script för att bomba folks forumlär sedan tidigare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Fler som hänger på verkar det som: http://www.theregister.co.uk/2004/11...pe_spam_blitz/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Guest
|
Eftersom Lycos äger Spray så var det väl väntat...
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
1-0 till WN's expertpanel.
Thomas
![]() |