FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känner att det börjar bli dags för mig att fixa en egen dedikerad server. Har kollat runt lite på ett flertal alternativ, bl.a. ev1 och servermatrix. Har självklart ocksåsökt på WN efter svar, men det finns ändå en hel del frågor.
Vad jag fått reda på verkar bl.a. WN ligga på en ev1-server, och hastigheten på sidan är enligt mitt tycke mycket god. Jag har även hört mycket bra om Servermatrix, och med de priserna som de har blir man verkligen sugen. Har en hel del praktiska frågor som jag skulle vilja få besvarade innan jag lägger ner en massa pengar på en dedikerad. Hur administrerar man server? Är det möjligt att köra remote, t ex Nexus eller liknande? Hur ligger det till att installera program på servern? Är det fritt fram, eller måste man hålla på och joxxa fram och tillbaka? Hur fungerar det att administrera domäner mot servern? Kan man ha obegränsat med domäner? Hur fungerar det om man vill uppgradera servern? Enligt Adsense står det att om man har server i USA hålls 30% av inkomsterna inne av IRS och jag vill ju inte betala både rsv och irs =/...? En del av svaren skulle jag säkert kunna få genom att maila supportern, fast jag är säker på att jag får bättre svar av er. Många av er har ju stor erfarenhet av dessa aktörer, främst ev1. Tack i förhand! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|