FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
På min bokagent kör jag med Surftown för att dom har dom bästa pingtiderna. Jag har inte hittat något annat webbhotell som har lika bra pingtid. Testa själv paketpris.se ligger hos dom. Säg till om ni hittar något med bättre tider. När jag valde Surftown så hade jag provat flera hotell. Men det var inte någon som hämtade priserna lika fort som dom. (Man kan nästan tro att jag får betalt för att säga det här, men så är det inte) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv får jag exakt samma pingtid till paketpris som tex loopia eller aleborg. Sajthotellet.com kommer jag ner några få ms till på, bara för att ta ett exempel...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
/Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Loppia.se = 17 Paketpris.se = 14 Aleborg.se = 21 Sajthotellet.com = 16 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Banned
|
Loopia: 27 ms
Paketpris: 21 ms Aleborg: 28ms Sajthotellet: 27ms Cliche: 17ms IcePage: 16ms Uppkoppling: Telia 8000 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
för att fortsätta spamma tråden med pingtider:
sajthotellet 22ms loopia 21ms aleborg 18ms jx 17ms surftown 16ms paketpris 14ms comhem i gbg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Pingtiderna beror ju på vad/var man sitter själv och säger ju inte så mycket, jag har t.ex 4ms mot sajthotellet & aleborg & jx, 14ms mot paketpris och 17ms mot loopia.
Däremot så kanske man ska kolla upptiden på dom olika istället, har inte alls bra erfarenheter där av surftown, dom låg på under 99% på en sida som jag hade rätt länge hos dom. Förutom att upptiderna inte var 100% så funkade det hyggligt tills jag en dag fick ett mail angående om att dom hade stängt av mitt konto för att jag belastade servern för mycket (inte pga bandbredd alltså utan att mitt statistik-script drog för mycket CPU), flyttade den till en annan leverantör och har aldrig fått några klagomål. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att mäta ICMP request tiden är rätt dumt, alla fall att gå efter. Sedan 10ms mer eller mindre hinner man inte ens tänka på. Då det går 1000ms på en sekund, sedan säger det inte hur bra kapacitet som finns.
Finns några nackdelar mäta det så: ICMP paketet är mycket litet (i grunden) vilket gör att det lär prioriteas först pga storleken i vissa fall. Öka storleken på paketet lär ni se att det kommer ökar det dubblai tid efter kommer upp till 64-256 byte. Eller prioriteras ICMP lägre i vissa fall. Så det betyder att en 2Mbit lina kan se mycket bättre ut än 1Gbit om den inte har någon belastning. Sedan ska man mäta från olika delar från Sverige och ISP för få en bättre bild, kan vara din ISP som är en jävla skit kapacitet i vissa fall. Tänkte med ge ping tider både från hemma och serverlina, dock kom jag på att jag inte orkar. Dock kan jag säga att om man har telia och bor vissa delar av Sverige räkna med 5-10ms mer extra än andra ISP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vill rekomender globat.com!
Om ni vill ligga i USA... bara 8dollar i månaden för 300GB, ingen slår det, man kan få upp till 400GB.. Upp till 3,5 Terabyte per år... Någon som kan pinga till smygbilder.se som ligger på globats servrar. Jag tror inte det är så illa som många tror.. Har glömt bort hur man gör =D Ska nämligen köpa flera hotell till nu när de är så generösa med bandbredden och vill veta om det är för illa... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||