FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att (enklare) kunna bekämpa bedrägeri så måste ju kortföretagen spara personuppgifter (antar att du tänker på IP). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Visst går det att be kunden att skicka sina kontouppgifter vilket också är så vi gör numera men det innebär onödig administration och krångel. Går säkert bra om man inte har så många affärer men när det blir volym så blir det klart störande. Vissa kunder verkar dessutom livrädda för att ge ut sitt kontonummer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Användarnamn och lösen är dock inte ett problem. Antingen har kunden använt paysonkontot (och då valt lösenord), eller så innehåller mailet om mottagen betalning också en länk "klicka här för att logga in och välja ditt lösenord".
Annars håller jag på att bygga upp min egen lösning för återbetalning, kunden får ett mail (eller brev) med url och kontrollkod, på sidan kan de antingen ange kontonr eller välja Payson, PayPal eller utbetalningskort. Skulle för någon ynka krona kunna låta andra betala ut den vägen ifall det verkar intressant, men jag bygger det för min egen skull egentligen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som kund tycker jag man ska kunna kräva att få tillbaka sina pengar direkt på sitt eget bankkonto istället för att varje liten butik har ett avtal med någon betalningstjänst.
Vad händer om betalningstjänsten går i konkurs efter att pengarna förts över till kundens konto? Är det företagets ansvar? Är det kundens ansvar att försöka övertyga konkursförvaltaren att han ska få tillbaka 272.50? (good luck with that) Jag skulle tycka det var dålig service av ett företag jag handlat av om de inte kan sätta in pengarna på mitt konto, det var ju inte precis som att jag gjorde en beställning och sen mailade kundtjänst och talade om för dem att allt de behövde göra var att skapa ett konto hos Paynova så fick de sina pengar.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||