FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bedrägerier innebär alltid risker
![]() men i det fallet har man ju "tjuvens" kontonummer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eller kontonumret till en målvakt..
Men om det är någon som handlat något på ett stulet kreditkort och sen begär återbetalning så spelar det nog ingen roll hur man väljer att ta betalt, det kommer resultera i en massa arbete oavstet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om kunden dessutom inte ve att de går genom Paynova och får ett konto där så känns det väääldigt tveksamt att få sina pengar utbetalda dit. Att inte få pengarna direkt insatta på sitt konto känns inte bara onödigt komplicerat men också lite bluffvarning på det.
Har inte Payson någon avgift för överföring av pengar till bankkonton förresten? Isåfall går det verkligen fetbort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det kostar dessutom kunden pengar att föra över till sitt bankkonto
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det kostar kunden 2kr att ta ut sina pengar... Om det känns som ett stort problem så kan ni väl bjuda kunden på dem 2kr ur egen ficka? Huvudsaken är väl ändå att man har en nöjd kund som kommer tillbaka och handlar nåt annat i ens butik..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är bara ännu ett skäl för kunden att inte genomföra betalningen :-/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
PayPal har samma system vad jag vet och jag tycker det är rätt många som använder det utan att rycka på ögonbrynet
![]() Det enda alternativet om du inte vill att kunden ska få ett konto hos tredje part är direktbetalningar, banköverföringar eller direkta kreditkorts transaktioner så vitt jag vet, fast även där måste ju kunden ha konto hos bank, kreditkortsbolag osv ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Generellt föredrar jag Payson som helt öppet visar villkoren för kunden och enbart registrerar det kunden uppger, till skillnad från de flesta betalväxlar som automatiskt registrerar samma personuppgifter utan att kunden vet om det...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|