FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill kolla med er som har andra banker än swedbank vad dessa tar för en överföring till utländskt bankonto.
Har swedbank,för några månadder sen kostade en eu-betalning 10kr. Nu finns inte eu-betalning hos swedbank längre och samma överföring kostar 50/150kr beroende på om man vill betala mottagnde banks kostnad. Någon som vill dela med sig vilka avgifter resp.bank har för dessa transaktioner . <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
jobbigt
![]() Är även intresserad ifall någon annan uppmärksammat prishöjningen,känns anmärkningsvärt med en sådan höjning. Är det en lettlandeffekt kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om jag inte är helt ute och cyklar (för det var ett par månader sen jag gjorde en EU-överföring) så tar Handelsbanken noll kronor inom EU... åtminstone har det inte kostat något tidigare...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag bjuder på det här
Handelsbanken Normalbetalning 40 kr Expressbetalning 350 kr EU-betalning 0 kr Nordisk kundbetalning 0 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Swedbank har fortfarande 10:- i avgift för EU-betalning. Men för att det ska bli en EU-betalning så ska dels mottagaren befinna sig i EU och dels ska valutan vara en EU-valuta.
Exempel: För betalning av 5000 Euro till Italien kostar det 10:- För betalning av 5000 kronor till Italien kostar det 10:- För betalning av 5000 dollar till Italien kostar det 50:- För betalning av 5000 Yen till Italien kostar det 50:- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, vi betalar i £ till England så räknas det som Normalbetalning och kostar 40 kr.
Ahja, lätt värt det för Swedbank tar 10 kr för inkommande utrikes betalning medans Handelsbanken tar 1.50 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har också Swedbank och stör mig kraftigt på de höga avgifterna eftersom 50kr varje gång vi gör en överföring till England känns extremt dyrt. Är det någon mer som har koll på vad andra banker tar i avgift?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|