Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Surftown Support

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-20, 17:58 #31
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sancar
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Supporten är verkligen värdelös, skriver ett litet inlägg här istället eftersom wn verkar funka bättre.
Skrev ett supportärende vid Uprätta: 19 Aug 2009 02:31 gällande backuper. Min blogg blev defacead och jag frågade helt enkelt supporten om dem kan tänka sej att plocka fram en backup till mej från en vecka tillbaka eller nåt.
Har ännu inte fått något svar....jgabor? (ws26)
Varför tar du inte egna backup? även om webhotellet tar backuper så tar jag egna på databasen.. extrem noga med sånt
Jo det var just det jag hade tänkt göra den natten, sen får man se sin sajt defacead.
Surftown skryter dessutom med att alla sajter är återställda från backuperna, så fan heller att min är det...
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 01:01 #32
crazzys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Det finns visst ingen support hos surftown, fortfarande inget svar.
Visst dem kanske inte har någon backup, men dem borde väl ändå ha svarat nu?
Oläst 2009-08-21, 08:05 #33
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Men alltså, att man inte har t.ex. telefonsupport som standard är självklart en prisfråga, sällan eller aldrig har ju begreppet "man får vad man betalar för" kommit bättre till pass. Det tror jag egentligen alla förstår. Man kan självklart ifrågasätta hur tjänsterna positioneras, men det är ju bara låta bli att köpa eller skaffa sig den support man faktiskt behöver.

Men jag skulle säga att det grundläggande problemet är att man säljer en "produkt" som är relativt, allt för, tekniskt avancerad, den är helt enkelt inte redo för den marknadden nu lanseras på, eller om man vill vända på det,kunderna är inte redo, detta blir ju än mer sant med den kundkretsa man (kan) drar till sig när man lägger priserna på Surftowns nivå. Att säga att kunden alltid har rätt sett till det är ju bara trams.

Sen är väl lösningen ganska enkel (om den inte redan är på plats) om man nu har e-mailsupport så bör man väl kunna specificera hur lång tid det får ta max,och går man över den tiden så har kunden rätt till kompensation, hit´em where it hurts...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 12:46 #34
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Det som är väldigt dyrbart och tar enormt med tid är support när det gäller webbhotell generellt. Jag har filosofin att support krävs endast när det inte fungerar. När saker fungerar, kan man alltid finna hjälp på forum och generellt på alla internets resurser för att få saker att fungera.

Ett supportforum där man får svara inom några timmar anser jag räcker, ev. pm email om det är personlig information, om allt på webbhotellet fungerar som det är tänkt och ska.

Problemet idag är att webbhotellen tvingas vara webblärare/webbskolor hur man gör för folk, när det finns så bra webbresurser och webbskolor på internet, gemene man är väldigt lata och ringer webbhotellet för att fråga "hur man gör"
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 13:33 #35
crazzys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Det jag stör mej allra mest på är bara det här:
Kod:
Onsdag 19:e augusti, kl. 15:25

WS26
Alla filer som blivit utsatta för defacing har blivit återställda. Vi förväntar oss att alla webbhotell på denna server kommer vara online igen innan kl. 18:00.
Nej dem har inte blivit återställda.....
Oläst 2009-08-21, 13:55 #36
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Den här tråden börjar spåra ur. Verkar nästan som om folk tror att denna tråd faktiskt är Surftown Support.........

Citat:
Originally posted by crazzy@Aug 21 2009, 12:33
Kod:
Onsdag 19e augusti, kl. 1525
WS26
Alla filer som blivit utsatta för defacing har blivit återställda. Vi förväntar oss att alla webbhotell på denna server kommer vara online igen innan kl. 1800.
Men du har fått ett svar (ca. 07:45 imorse), och du har fått veta att en tekniker har satts på ärendet. Som du nog förstår, så har vi rätt mycket att göra just nu. 99% av alla kunder har faktiskt fått sina filer återställda, och direkt efteråt fokuserade vi på att förhindra att liknande händelser uppstår igen. Därför tog det lite längre tid än normalt innan vi kunde avsätta en tekniker för att lösa ditt supportärende.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att du inte fått en snabbare återställning, men vi arbetar så snabbt vi kan!
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 13:56 #37
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Originally posted by crazzy@Aug 21 2009, 13:33
Kod:
WS26
Alla filer som blivit utsatta för defacing har blivit återställda. Vi förväntar oss att alla webbhotell på denna server kommer vara online igen innan kl. 1800.
Precis, håller helt med, support är A och O när det inte fungerar, utan att vi går in på specifika fall.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 14:53 #38
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by danielos@Aug 20 2009, 14:49
Även om det är billigt tycker jag det är dåligt att inte svara på minst 12 timmar. Finns tjänster som är gratis och som svarar betydligt snabbare.
Alla kanske inte vill jobba övertid för halvtaskig lön...
Oläst 2009-08-21, 15:54 #39
crazzys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Den här tråden börjar spåra ur. Verkar nästan som om folk tror att denna tråd faktiskt är Surftown Support.........
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Kod:
WS26
Men du har fått ett svar (ca. 07:45 imorse), och du har fått veta att en tekniker har satts på ärendet. Som du nog förstår, så har vi rätt mycket att göra just nu. 99% av alla kunder har faktiskt fått sina filer återställda, och direkt efteråt fokuserade vi på att förhindra att liknande händelser uppstår igen. Därför tog det lite längre tid än normalt innan vi kunde avsätta en tekniker för att lösa ditt supportärende.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att du inte fått en snabbare återställning, men vi arbetar så snabbt vi kan
Jo, har sett det nu, vaknade väl inte förräns sådär halv 1, och kollar forumet oftare än mailen. (Binero's webbmail suger verkligen) Tack
Oläst 2009-08-21, 16:20 #40
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by danielos@Aug 21 2009, 12:46
Det som är väldigt dyrbart och tar enormt med tid är support när det gäller webbhotell generellt. Jag har filosofin att support krävs endast när det inte fungerar. När saker fungerar, kan man alltid finna hjälp på forum och generellt på alla internets resurser för att få saker att fungera.

Ett supportforum där man får svara inom några timmar anser jag räcker, ev. pm email om det är personlig information, om allt på webbhotellet fungerar som det är tänkt och ska.

Problemet idag är att webbhotellen tvingas vara webblärare/webbskolor hur man gör för folk, när det finns så bra webbresurser och webbskolor på internet, gemene man är väldigt lata och ringer webbhotellet för att fråga "hur man gör"
Mycket bra sagt!
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017