FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu när informationen kommit fram om vad som har hänt, då frågar man sig om informationen brustit hos er eller kunder, kan man tydliggöra detta mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eftersom Surftown kör med Kayako som support (bra val förresten) så kan man minska antalet onödiga tickets genom att lägga ut många frågor i FAQ. Då när kunden skriver en fråga så kommer relevanta svar upp samtidigt som kunden skriver, vilket oftast reducerar antalet förfrågningar avsevärt (förutsatt att man har tillräckligt bra material i FAQ).
Det finns även en troubleshooter som kan användas för setg för stg lösning av till exempel domännamn som inte fungerar. I det här fallet skulle jag nog säga att kunden inte tagit emot informationen som Surftown skickat och att det var lite olyckligt med semestertider som gjorde att svaret kom lite sent (får vi anta iallafall, men det kanske inte kom så sent?). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Skulle de vilja ha telefonsupport så tar det dessutom inte mer än några minuter att få VIP-support aktiverat. Ringer man in till försäljningsavdelningen och köper VIP-support, så blir man så klart oftast direkt kopplad till en supporter (även om betalning ännu inte är mottagen). Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Den här diskussionen i sig känns relativt bortkastad dock, det finns ingen anledning till att bete sig på det viset vare sig från kundens eller "fiendens" sida.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En sak som man måste tänka på är att kunden har alltid rätt om en kund känner att situationen är så, så är det ju så kunden känner, och man har misslyckats med att nå ut till sina kunder på ett tillfredsställande sätt, därav får man aldrig förlöjliga situation.
Det är som att sätta ut en annons och skriva att man vill ha extra för stereon? Vem betalar extra för det det är ju självklart att det ska ingå i det ordinarie priset! Kan det då inte vara lämpligare att justera priset som redan är lågt med 1-2 tior och förbättra servicen? Missnöje med eran service har påtalats under åratal, företagsmässigt måste det vara en katastrof med miljoner i uteblivna intäkter...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visst kan man alltid dra till med det gamla "kunden har alltid rätt" men det finns nog en del kunder man inte vill ha...
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men det är klart surftown är så stora så det märks egentligen inte förrens man har den pengen i fickan, man mår inte dåligt av nått som man inte har :P Själv så tycker jag att Surftown är helt okej även med sin mail-service, har inget att anmärka tycker dom gjort mera än vad som behövdes. Det är nog mera en ond spiral dom hamnat i.... Dock så har 3st som jag vet om sagt upp sina konton pga det ovanstående... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, jag håller med dig. Just nu är jag själv ganska missnöjd med Loopias tekniska support istället. Istället för att få svar på de frågor man ställer får man ett goddag yxskaft-svar som är inklistrat från någon mall. Jag ställde ett par följdfrågor och då skickade nästa support-person exakt samma svar en gång till... Automatisering är alltid bra...
![]() |
Svara |
|
|