Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny sajt gör det lättare att vinna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-30, 01:41 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av wiseguy
Ursäkta, men det här gäller inte alls poker, snarare arbitrage betting på sportspel. Kanske värt att ta sig en snabbtitt på sajten ifråga?
Men då får han ju inte en chans att mästra
Det var knappast min mening. Snabbtitt var väl snarare problemet, lyssnade bara på början då reportern talade om poker, gäller det sportspel så tror jag nog ännu mindre på idén. Det är dock vågat då de lär stöta på en del problem. Ett sådant är att man omöjligt kan lura spelbolagen öppet. Deras hela verksamhet bygger på att ge sig själva en fördel och tappar de den så kommer de inte att stå handfallna. Jag säger inte att de inte är intelligenta, det är de helt säkert och de har med lika stor säkerhet en kvalitativ produkt men det finns en anledning till att det sällan är matematiker som sitter som chefer på de flesta storföretag.

Bör väl tilläggas att jag ser ganska lågt på spelbranschen överlag då det mest handlar om att utnyttja människor.

OT, som Gustav påpekade så är 10% oerhört bra i sådana sammanhang.
Oläst 2009-07-30, 09:14 #12
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
An experienced trader just making a handful of bets every day will realistically earn 10% every month.

Vi snackar alltså helt abnorma summor som måste omsättas för att göra en vettig avkastning på det där (plus att det står "experienced")

Men funkar det så funkar det, de som vill rocka på är bara att önska lycka till!

10 % avkastning på kapital per månad är riktigt bra. Det krävs inte några abnorma summor för att bli rik.

Har du 20 000 kr så blir det drygt sex miljoner på fem år:

20 000*1,10^60 = 6 089 632,79

Satsar du istället 100 000 kr så blir det drygt 30 miljoner kronor på fem år. På sex år blir det över 95 miljoner. Satsar du 1 miljon på sex år så blir det nästan en miljard

Några abnorma summor krävs alltså inte för att bli rik på 10 % avkastning per månad. Men när någon säger att jag kommer att tjäna 1 miljard inom sex år på spel, så säger jag bullshit!
Du har rätt i dina beräkningar, min kommentar var mest utifrån att kunna plocka ut vettiga pengar per månad från start och att faktiskt leva på det under tiden. Du räknar med reinvestering av vinst utan att plocka ut ett öre.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-30, 09:18 #13
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Hmm, arbitrage betting har folk använt sedan gamblings urtid. Finns mängder av folk som använder detta och lika många program för att hjälpa dig.

Varför gör inte alla det? För att ett enda misstag av dig eller programmet du använder kan gör att du förlorar sex månaders arbete på en minut.
Andra problem innefattar att bettingsidorna ändrar sina odds väldigt ofta vilket gör att 10sec fördröjning i ett bud kan vända din 5% vinst till 5% förlust.
Men det största problemet är att alla bettingsidor idag friskrivit sig och kan spärra ditt bud. Vad gör du om du lagt 500.000 på att Brasilien ska vinna över Norge i fotboll och 10.000 på andra hållet när det senare budet spärras?

Jag lekte med metoden för 5-6 år sedan, det funkar men riskerna står i proportion med vinsterna som vanligt.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-30, 12:44 #14
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Man måste räkna med en faktor för de gånger metoden klickar, av olika anledningar, för att få en riktig bild av möjlig avkastning.

Sannolikt är denna faktor större än avkastningen för de flesta, annars skulle väl ALLA använda metoden?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-30, 13:08 #15
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Originally posted by MickeH@Jul 29 2009, 22:22
Vi har vårt kontor vägg i vägg med dom och även om jag inte har trott på iden så måste jag säga att det är skärpta grabbar. Om någon hade frågat mig och jag inte hade vetat om vad deras ide var så skulle jag säga att dom kommer att lyckas med vad dom nu än gör.
Jag är intresserad av vad de gjort för att du ska få det intrycket av dem?
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-10, 22:16 #16
Sires avatar
Sire Sire är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2007
Sire Sire är inte uppkopplad
Nykomling
Sires avatar

Reg.datum: May 2007
Standard RebelBetting

Tjena, Simon från RebelBetting här. Kul att ni upptäckt vår produkt!

Jag svarar gärna på frågor i den här tråden.

Tänkte först berätta lite om våra erfarenheter av sports arbitrage med anledning av några inlägg här ovan.

- Det finns en tröskel. Det tar tid att sätta sig in i hur det fungerar, hur man undviker riskerna och hur man maximerar sin vinst. Det tar inte mycket tid för själva spelandet när man kommit igång, men det krävs ambition och intresse. Sports arbitrage är definitivt inte för alla!

- Det finns risker. Spelbolag kan dra tillbaka uppenbara misstag, odds kan hinna ändras osv. Erfarna spelare gör däremot sällan dessa nybörjarmisstag, och oftast finns det sätt att lösa problemet även efteråt (exempelvis backa det näst bästa oddset). Vi och våra första testare som kört sedan ungefär november 2008 har alla gjort vinster på mellan 8 och 15% VARJE MÅNAD. I början gjordes det en hel del misstag, men oftast tjänar man in det igen på några dagar. Man tappar inte 6 månaders arbete som Danski hävdar.

RebelBetting är helt gratis att testa. Arbitrage upp till 0.6% visas i gratisversionen, vilket är utmärkt för att lära sig hur det fungerar. Dessutom får alla användare 7 dagars gratis full version vid registrering. Skicka mig ett PM så bjuder jag på en vecka till när eran trial har löpt ut!
Sire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017