| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Och vad säger kunden när födelsedagspresenten kommer en vecka sent?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Det känns fel att de bara skulle ersätta inköpsvärdet. Varan har ju lotsats ända fram till avtalad försäljning mot konsument, och därigenom har den fått ett avsevärt förädlingsvärde också. Det är detta mervärde som ska betala alla kostnader handlaren har haft för lager och annan logistik, kapitalkostnader, lönekostnader, marknadsföring mm. Om sedan Posten schabblar bort paketet på "the last mile" mot konsument så drabbas ju dessutom handlaren av en goodwillförlust gentemot konsumenten.
Posten borde tänka framåt om hur ehandeln B2C kan tänkas utvecklas. Låter man måhända snålheten bedra visheten när man har detta förhållningssätt mot sina kunder..? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Ska ringa chefen för reklamationsavdelningen på måndag, killen jag snackade med verkade inte ha så bra koll på nått..
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Posten har alltså noll koll! I deras egna villkor för tjänsten står det alltså att "Ersätt-
ningen beräknas på det styrkta marknadsvärdet." Nu jävlar.. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#15 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Vilken dåre, killen som har hand om reklamationen hävdar att marknadsvärdet utgör "vår" marknad som säljare, alltså att vårt inköpspris utgör marknadsvärdet. Marknadsvärdet måste väl alltid avse värdet på den öppna marknaden, dvs. till slutkund och konsument??
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|