FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För kostnad för de olika domäntyperna kan du ju bara kolla på vilket registry den står på och ha en databas med deras olika priser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Genom att bli medlem accepterar jag medlemsavtalet. "
"Medlemsavtal Lorem ipsum dolor sit amet, consect.........." Var du för ivrig på att släppa så du glömde att du hade skjutit upp skrivandet av medlemsavtalet till sist :P? Annars så tycker jag domainz.se är ganska imponerande. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
tack för trevliga ord ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tack för feedback! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Menyn håller jag tyvärr inte med om, jag gillar verkligen hur den fungerar ochser ut. Det vi kommer att änra på den är att det kommer in submenyer, detta för att vi öht ska ha någon chans att få plats med allt som vi planerar för sidan Angående registreringen så är det mycket bra att du har hittat fel, det är något vi verkligen uppskattar. Förhoppningsvis så är det åtgärdat i nästa version. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||||
|
|||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Kanske att man kan lägga in defaultvärden för tld+registrar också. 1) Finns pris specat för domänen? Använd det. 2) Finns default för denna tld i kombination med domänens registrar? Använd det. 3) Finns default för denna tld (oavsett registrar)? Använd det. 4) ??? Möjlighet att ange moms också? För min del är det 25% moms på de flesta domänerna, men jag har några med 0% också (registrar utomlands). Kan vara bra om man vill ha koll på både kostnad och likviditet. Ange vilken valuta priset är i? (Åtminstone SEK, EUR och USD borde vara vanligt förekommande.) En annan sak att tänka på här är att man kanske inte betalar per år för vissa domäner. T.ex. vartannat år förekommer. Citat:
Om aktuellt expiredate är passerat och man inte har markerat att man tänker låta domänen löpa ut bör man få rikligt med varningar. Tillåt att samma domän förekommer flera gånger i systemet (men högst en gång per användare)? Om man har haft en domän som någon annan tar över/snappar/reggar, men att den gamla innehavaren vill behålla domänen i systemet för statistik eller något. Eller kanske att man har med kunddomäner, samtidigt som kunden själv har ett konto där hen har med samma domäner. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Återigen BJörn mycket bra förslag, jo precis, vi ska begränsa så att varje användare bara kan ha domain+tld i en upplaga, men det hidrar inte at tvi tillåter precis alla andra att bevaka den. Tanken är ju att i nästa version så kommer en övervakningslista med, där man lägger in alla domäner man är intresserad av.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är spec för nästa version av domainz.se färdig, vi kommer att göra några små ändringar på den befintliga inom några dagar, och sedan utveckla vidare offsite, för att kunna testa funktionerna riktigt innan dom tas i bruk.
ni är fullt välkomna att använda sidan i befintligt skick under tiden. Jag ser verkligen fram emot feedback på version2 (fortfarande beta) Tack till alla er som har tagit er tid att testa och trixat med sidan. MVH Fredrik Näs |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Medlem
|
aa shit! De va ju hur cleant som helst Fredrik! Diggar den verkligen!!! TACK!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om funktionen redan finns någonstans, i så fall kan du ignorera det här inlägget
![]() Skulle det vara möjligt att klicka på namnet på ägaren av domänen och få upp andra domäner som man äger? Jag har lite dålig koll på vilka jag har ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|