Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domainz.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-22, 12:57 #41
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
För kostnad för de olika domäntyperna kan du ju bara kolla på vilket registry den står på och ha en databas med deras olika priser.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-22, 17:06 #42
Jonor Jonor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Jonor Jonor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
"Genom att bli medlem accepterar jag medlemsavtalet. "

"Medlemsavtal
Lorem ipsum dolor sit amet, consect.........."

Var du för ivrig på att släppa så du glömde att du hade skjutit upp skrivandet av medlemsavtalet till sist :P?

Annars så tycker jag domainz.se är ganska imponerande.
Jonor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-22, 21:41 #43
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Originally posted by Jonor@Jul 22 2009, 17:06
Genom att bli medlem accepterar jag medlemsavtalet.
Medlemsavtal
Lorem ipsum dolor sit amet, consect..........
Var du för ivrig på att släppa så du glömde att du hade skjutit upp skrivandet av medlemsavtalet till sist ?
Annars så tycker jag domainz.se är ganska imponerande.
Domainz.se är fortfarande bara i en väldigt tidig beta, tanken med att "lansera" den i feedback var att få synunkter och förslag på förbättring so far. att ett avtal inte är på plats nu är inget större hinder. Vi kan fe.x lösa det med en popup senare som tvingar en användare att godkänna "nya avtalspunkter" för att få fortsätta.

tack för trevliga ord
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-22, 21:42 #44
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Originally posted by Erik Stenman@Jul 22 2009, 12:57
För kostnad för de olika domäntyperna kan du ju bara kolla på vilket registry den står på och ha en databas med deras olika priser.
Ja, det skulle kunna bli någon sånn lösning.

Tack för feedback!
Oläst 2009-07-22, 21:49 #45
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Originally posted by Syke@Jul 22 2009, 10:03
Trevlig sida
Två saker som jag har att anmärka på efter en snabb registreringo och lite runtklickande:
1. Jag tycker det är för lite kontrast på bakgrundsfärgen när man för muspekaren över menyknapparna.
2. I firefox skrev jag in min e-postadress (den första av de två i registreringen) och den visades i dropdownen för autocompletion. Sen tryckte jag bara pil neråt och tab för att fylla i fältet, men då verkar inte js-valideringen av e-posten hänga med, för det är fortfarande ett rött kryss. Om jag däremot skriver in adressen manuellt eller trycker enter efter pil neråt i dropdownen blir det rätt (det fungerar inte heller att klicka på adressen i dropdownen)

Menyn håller jag tyvärr inte med om, jag gillar verkligen hur den fungerar ochser ut. Det vi kommer att änra på den är att det kommer in submenyer, detta för att vi öht ska ha någon chans att få plats med allt som vi planerar för sidan

Angående registreringen så är det mycket bra att du har hittat fel, det är något vi verkligen uppskattar.

Förhoppningsvis så är det åtgärdat i nästa version.
Oläst 2009-07-22, 23:16 #46
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Citat:
Originally posted by -BjörnJ@Jul 22 2009, 05:28
Det borde räcka med födelseår (eller årtionde (evenutellt halvt sådant), så blir det en kort lista att välja från), och inte exakt datum.
Angående att flagga domäner som publika borde det finnas olika nivåer. Man kanske t.ex. vill kunna visa för andra medlemmar, men att man inte vill att det ska gå att hitta vissa domännamn med sökmotorer.

2 riktigt bra ideer
Kanske en nivå för att lista domäner publikt, men välja att de ska listas på ett sätt som gör att de inte blir sökbara (med mellanslag och/eller stoppa in andra tecken också, eller som bilder, eller valfri variant beroende på vald nivå).

Citat:
Originally posted by -FredrikNas@Jul 22 2009, 08:48
Citat:
Originally posted by -BjörnJ@Jul 22 2009, 05:28

Angående förnyelseavgifter: Användarna skulle kunna lägga in det själva per domän, och lägga in egna defaultvärden per tld (som används för de domäner där man inte har angett specifikt pris).
Det är en ba ide, men förutsätter ju att man handlar alla sina tld av en sort på samma ställe. Priserna kan ju variera enormt.
Förtydligande: Det pris man betalar oftast för en viss tld sätter man som default, och om det är någon domän som kostar något annat (troligen då p.g.a. annan registrar, eller 1 resp 2 tecken .nu för användare som har det) kan man speca pris individuellt per domän för de domäner som inte kostar defaultpriset.

Kanske att man kan lägga in defaultvärden för tld+registrar också.

1) Finns pris specat för domänen? Använd det.
2) Finns default för denna tld i kombination med domänens registrar? Använd det.
3) Finns default för denna tld (oavsett registrar)? Använd det.
4) ???

Möjlighet att ange moms också? För min del är det 25% moms på de flesta domänerna, men jag har några med 0% också (registrar utomlands). Kan vara bra om man vill ha koll på både kostnad och likviditet.

Ange vilken valuta priset är i? (Åtminstone SEK, EUR och USD borde vara vanligt förekommande.)

En annan sak att tänka på här är att man kanske inte betalar per år för vissa domäner. T.ex. vartannat år förekommer.

Citat:
Originally posted by -FredrikNas@Jul 22 2009, 08:48
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ
Angående att expirevarning försvinner automatiskt när den är förnyad (eftersom expiredate flyttas fram): Vissa registrarer förlänger inte domänen förrän sista dagen, även om man har betalat i god tid.
Hm ja, du har helt rätt, en möjlighet att klicka på en rad när man har betalat och markera som betalt hade ju såklart varit helt perfekt
Om man anger manuellt att en domän är betald bör det vara bevakning på att den verkligen förlängs också.

Om aktuellt expiredate är passerat och man inte har markerat att man tänker låta domänen löpa ut bör man få rikligt med varningar.

Tillåt att samma domän förekommer flera gånger i systemet (men högst en gång per användare)? Om man har haft en domän som någon annan tar över/snappar/reggar, men att den gamla innehavaren vill behålla domänen i systemet för statistik eller något. Eller kanske att man har med kunddomäner, samtidigt som kunden själv har ett konto där hen har med samma domäner.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 00:08 #47
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Återigen BJörn mycket bra förslag, jo precis, vi ska begränsa så att varje användare bara kan ha domain+tld i en upplaga, men det hidrar inte at tvi tillåter precis alla andra att bevaka den. Tanken är ju att i nästa version så kommer en övervakningslista med, där man lägger in alla domäner man är intresserad av.
Oläst 2009-07-23, 03:26 #48
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Nu är spec för nästa version av domainz.se färdig, vi kommer att göra några små ändringar på den befintliga inom några dagar, och sedan utveckla vidare offsite, för att kunna testa funktionerna riktigt innan dom tas i bruk.

ni är fullt välkomna att använda sidan i befintligt skick under tiden.

Jag ser verkligen fram emot feedback på version2 (fortfarande beta)

Tack till alla er som har tagit er tid att testa och trixat med sidan.

MVH Fredrik Näs
Oläst 2009-07-23, 12:22 #49
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
aa shit! De va ju hur cleant som helst Fredrik! Diggar den verkligen!!! TACK!
Freddiefredd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 12:53 #50
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Vet inte om funktionen redan finns någonstans, i så fall kan du ignorera det här inlägget

Skulle det vara möjligt att klicka på namnet på ägaren av domänen och få upp andra domäner som man äger? Jag har lite dålig koll på vilka jag har
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017