FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill rekommendera DirectAdmin, som jag själv kör på en vps för stunden. Fungerar riktigt bra!
Edit: Kostnaden är också betydligt bättre än hos Plesk/cPanel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja DirectAdmin har jag hört talas om oxå. Dock inte provat. Vad är de stora skillnaderna mellan de olika panelerna? Har DirectAdmin det man kan behöva?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dom har en demo på sin sida, jag föreslår att du kollar, jag vet inte vad du har för behov. Det täcker mina behov
![]() Jag tror också att Binero kör någon modifierad form av directadmin, men jag kan också ha missförstått det. Så det är inget jag skulle satsa pengar på ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör DirectAdmin på några vps:er, har fungerat klockrent.
Rekommenderas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Yepp DirectAdmin och Istallatron (http://installatron.com/)
En mycket trevlig kombination M.v.h. Lammet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar!
Blir antagligen CentOS med DirectAdmin. Har ni några tips på antivirus och brandvägg jag bör köra tillsammans med denna mjukvara? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Antivirus kommer du nog inte direkt behöva ifall du inte planerar att tillåta användare ladda upp filer eller liknande. För övrigt, har du några linuxkunskaper? Annars kan det ju vara bra att kolla efter managed hosting, eller någon som ansvarar för driften. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har lite kunskaper. Med betoning på lite... Har tyvärr inte råd med managed. Får köra själv först o se om det funkar överväga managed om det skiter sig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa gärna installatron,
du kan köra detta som demo (gratis) mot EN domän på din DA serverver. |