FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej på er alla.
Jag sitter och funderar lite över att jag vill marknadsföra längre upp i landet. Bor i Borås vilket gör att jag har otroligt dålig koll på vad det finns för möjligheter ovanför Stockholm... Har ni några tips på hur man kan marknadsföra sig till de som bor väldigt högt upp i landet? Jag är ute efter att nå den målgruppen.. Lokaltidningar är ju en sak men här är lokalannonser otroligt dyrt. Någon som har erfarenhet av våra vänner i norr? När vi ändå är inne på geografil, vart satsar ni mest? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hm, som norrlänning så vill jag bara säga:
Vi är ingen exklusiv skara som inte läser vanliga tidningar eller finns på andra sajter precis som sörlänningar eller stockholmare. Jag tror faktiskt att med bra reklamkampanjer så hittar du oss på samma ställen som andra människor. Vi har intressen precis som andra och lever ganska likt er andra också, och ska du absolut bara nå norrlänningar så kanske blocketannonser i de norra länen är en idé eller som någon sagt små lokala tidningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Blocket är en intressant tanke, någon här som använder sig av det? Blir det mycket administrativt som tar tid? Om ni kör Blocket idag får ni gärna länka till någon av era annonser så jag får se hur ni utformar dem.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Däremot så känns det som Borås är ett av de ställen där det är gott om oseriösa verksamheter, vilket säkert kan påverka negativt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tog inte illa upp, jag försökte bara visa att jag tror att du når de flesta med riktad marknadsföring, och då menar jag riktad på intresse.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
SweCat: Ja det stämmer säkerligen som du säger, men jag vill ändå undersöka ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
eller prova att erbjuda norrlandskampanjer och marknadsför desa, fraktfritt eftersom vi har längre leveranstider, det skulle locka, men förmodligen göra sörlönningar skitarga ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|