FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Söker ett väldigt enkelt Cms. Räcker att man kan lägga till nya sidor på ett enkelt sätt. Där varje ämne läggs som en länk i en enkel meny till vänster. Någon kommer säkert föreslå wordpress men när man bara kan html så är det lite krångligt att justera grundistallationen.
Brukar köpa in den hjälp jag behöver. Men när jag ska göra en väldigt liten sajt utan ekonomi i känns det dumt. Blir jobbigt i längden att bygga en sajt med html ![]() Tacksam för tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det tog sin tid och jag blev pappa under tiden men den nya versionen av mitt CMS Clesto är nu klart. Kan ses på Clesto.com.
Har nu både editor och installationsskript. Både visual editor (TinyMCE som även Wordpress använder) och HTML editor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tidigare tyckte jag det var kass, nu är det absolut värt ett försök. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan rekommendera Get Simple, get-simple.info om du vill ha ett enkelt CMS utan databas (allt sparas i XML-filer). Det är fortfarande ganska färskt och nya versioner med förbättringar pumpas ut i rask takt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
+1 på wordpress. Tog mig två timmar att sätta upp en hyffsad företagssite, varav en timma gick åt till att välja tema.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|