FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Clesto kräver att du kan lite PHP, men inte mycket. Det har dessutom ingen editor alls. (Men jag använder det ändå...)
Du kan ju testa Website Baker, det är riktigt enkelt. Jag rekommenderar inte alls WordPress för en enkelt webbplats, det är för krångligt i jämförelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du bara kan HTML och inte är intresserad av att lära dig programmera tycker jag du ska kolla på Cushy CMS. Sjukt bra för det ändamålet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du kan helt enkelt lägga upp nya html-sidor och enkelt få dem redigerbara med cushy (man lägger class="cushycms" i koden på de element man vill ha redigerbara). Har rekommenderat det för kunder som haft grundläggande html-kunskaper förut och de har klarat sig bra utan min hjälp sen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för omnämnandet av Clesto.com.
Den nya versionen som jag jobbat med ett tag nu har både editor och installationsskript men fortfarande väldigt simpel, utan databas osv. Klar om någon vecka eller så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det tog sin tid och jag blev pappa under tiden men den nya versionen av mitt CMS Clesto är nu klart. Kan ses på Clesto.com.
Har nu både editor och installationsskript. Både visual editor (TinyMCE som även Wordpress använder) och HTML editor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan rekommendera Get Simple, get-simple.info om du vill ha ett enkelt CMS utan databas (allt sparas i XML-filer). Det är fortfarande ganska färskt och nya versioner med förbättringar pumpas ut i rask takt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
+1 på wordpress. Tog mig två timmar att sätta upp en hyffsad företagssite, varav en timma gick åt till att välja tema.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tidigare tyckte jag det var kass, nu är det absolut värt ett försök. |