FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill passa på och tipsa om ännu ett CMS som jag blev imponerad av: Unity från Crossnet. Det finns ett demo på deras hemsida, och det var väldigt lättanvänt, mycket mindre komplext än de andra jag testat. Dessutom är det rätt billigt. Testa gärna demot, om inte annat för att imponeras av hur lättanvänt det är. Jag håller för övrigt, som jag tidigare sagt, på att göra ett CMS själv, och jag kommer att stjäla inspiration från både Typo3 och Unity :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
ehm skrev ett inlägg tidigare, är nu borta...vad har hänt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
WN's regler punkt 3. http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=24&t=3490&s=wn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Validating
|
Utav alla de här förslagen på CMS-verktyg, vilka klarar att generera statiska sidor också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Read Only
|
Citat:
Sen en annan viktig punkt. Innehåll och utseende får ALDRIG en besökare att byta från IE till exempelvis FF. Det som får användare att byta browsers är ofta funktioner man saknar, ex "adblock i FF" eller "Mus-styrning i Opera". När NS var som störst och IE som minst så ingick inte IE som browser i OS.et vilket det gör numera. Vilket är förklaringen till att NS dog. Ett annat misstag många gör är att man utgår ifrån att alla besökare är lika erfarna som en själv. Det är bättre att utgå ifrån att dom är lama och i 50-års åldern mao knappast några som laddar ner senaste Mozillan för FreeBSD. I Sverige är IE dominant och kommer vara så tills M$ inte får distribuera IE med OS.et*. I Amigavänliga Tyskland är inte IE lika stort och inte Win XP heller. Så all utveckling beror också på vilken marknad man verkar på. Kontentat av mitt svammel är att vi utvecklare kan knappast inte göra revolution om inte stora aktörer såsom Abladet , lunar o blocket gör IE-ovänliga versioner vilket inte kommer att hända. Klart att om dem gör revolution och vi också så kan det hända saker men vem av oss alla är beredda att ta den ekonomiska smällen och vara utan pengar till skatt, mat o hyra? * Se vad som har hänt med Java sen M$ tog bort det som standard installation. Knappt nån som har längre det per defualt av alla "lama" användare. Nu var inte M$ java någon bra variant och jag vet det men som ett exempel. T.o.m. Flash är mer standard än Java för att det följer med Win XP. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilken bra respons. Det finns en del att läsa igenom om alla cms verktyg som finns ute på marknaden. Jag har tidigare använt mig av camlonta.com (vill inte göra reklam)
Jag är ute efter ett bra och enkelt verktyg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
![]() Citat:
![]() |