Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med Thunderbird

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-30, 22:11 #11
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Felet du citerar i första inlägget kommer från SMTP-servern och så länge som den spärren ligger igång så kommer du inte att kunna skicka mail via servern som returnerat felet. Jag vet inte riktigt hur deras konfiguration ser ut och inte heller hur dina båda datorer kan åtskiljas (har de olika publika IPn?) men jag håller det för osannolikt att detta skulle vara pga din dators inställningar - om det inte är så att du fått något virus e. dyl. själv, så klart.

Mitt förslag är att du ger detta till imorgon och använder webbmailen tills dess.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-30, 22:14 #12
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
När du flyttar Thunderbird behöver du inte
använda några plugins. Det räcker att kopiera
profilen som ligger under Documents and
Settings/Application data/Thunderbird/Profiles.

(Inte helt hundra på sökvägen, men under D&S
i all fall..)

Räcker att installera Thunderbird på den nya
maskinen, starta upp och stänga av (konfigurera
inga mailkonton). Flytta över alla filer under
Profie/5r23r5.profile till den nya Profile-mappen
och sen starta Thunderbird. Var noga med att
behålla det nya namnet på profilmappen.

Fungerar likadant att flytta Firefox med alla
sparade lösenord, t.ex.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-30, 22:14 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jo. Jag får vänta och se om det löst sig imorgon. Finns det en sak som jag har lärt mig om datorer så är det att det bara brukar finnas två lösningar:

1. Starta om datorn
2. Vänta och se

Det första har jag redan provat.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-30, 22:18 #14
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Originally posted by Gustav@Jun 30 2009, 21:14
Jo. Jag får vänta och se om det löst sig imorgon. Finns det en sak som jag har lärt mig om datorer så är det att det bara brukar finnas två lösningar:
1. Starta om datorn
2. Vänta och se
Det första har jag redan provat.
Det beror på om felet ligger hos något man har kontroll över. Ett annat alternativ är ju att sluta använda Bredbandsbolaget som ser mailleveransen som ett nödvändigt ont och istället använda ex. AuthSMTP som har det som kärnverksamhet. Jag använder själv AuthSMTPs servrar när jag inte använder Google Apps eller GMail.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-01, 08:53 #15
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Det ser ut att fungera nu igen. Jag har skickat tre testmail nu på morgonen och samtliga har kommit fram. Jag har betalat för ett Google Apps-konto, men aldrig kommit mig för att sätta igång med att använda det. Men det känns som om det börjar bli dags för det nu. Det är förmodligen femte eller sjätte gången som BBB strular på kort tid. Det är olika fel varje gång och supporten kan aldrig göra ett skvatt för att åtgärda det.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-01, 09:14 #16
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Supporten på ett stort företag med många privatkunder som t ex Bredbandsbolaget har som uppgift att filtrera klagomål så att teknikerna ska ha lagom mycket att göra. Tydligen har de gjort sitt jobb i ditt fall.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017