FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Felet du citerar i första inlägget kommer från SMTP-servern och så länge som den spärren ligger igång så kommer du inte att kunna skicka mail via servern som returnerat felet. Jag vet inte riktigt hur deras konfiguration ser ut och inte heller hur dina båda datorer kan åtskiljas (har de olika publika IPn?) men jag håller det för osannolikt att detta skulle vara pga din dators inställningar - om det inte är så att du fått något virus e. dyl. själv, så klart.
Mitt förslag är att du ger detta till imorgon och använder webbmailen tills dess. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När du flyttar Thunderbird behöver du inte
använda några plugins. Det räcker att kopiera profilen som ligger under Documents and Settings/Application data/Thunderbird/Profiles. (Inte helt hundra på sökvägen, men under D&S i all fall..) Räcker att installera Thunderbird på den nya maskinen, starta upp och stänga av (konfigurera inga mailkonton). Flytta över alla filer under Profie/5r23r5.profile till den nya Profile-mappen och sen starta Thunderbird. Var noga med att behålla det nya namnet på profilmappen. Fungerar likadant att flytta Firefox med alla sparade lösenord, t.ex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Jo. Jag får vänta och se om det löst sig imorgon. Finns det en sak som jag har lärt mig om datorer så är det att det bara brukar finnas två lösningar:
1. Starta om datorn 2. Vänta och se Det första har jag redan provat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Det ser ut att fungera nu igen. Jag har skickat tre testmail nu på morgonen och samtliga har kommit fram. Jag har betalat för ett Google Apps-konto, men aldrig kommit mig för att sätta igång med att använda det. Men det känns som om det börjar bli dags för det nu. Det är förmodligen femte eller sjätte gången som BBB strular på kort tid. Det är olika fel varje gång och supporten kan aldrig göra ett skvatt för att åtgärda det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Supporten på ett stort företag med många privatkunder som t ex Bredbandsbolaget har som uppgift att filtrera klagomål så att teknikerna ska ha lagom mycket att göra. Tydligen har de gjort sitt jobb i ditt fall.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|