FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nnu har jag försökt så länge. jag har en trådlös router med märket Linksys. Inga problem att en ny dator kommer åt internet via dett trådlösa modemet. Nu till problemet. Min och de flesta mobiltelefoner (jag har en sony ericsson P1i) kommer åt servern och kan ansluta men där stannar det. Ip-adressen är 169. osv. Min fru har en jobbdator med ganska mycket säkerhet på. Hin har samma problem som jag med att komma åt internet. efter att ha försökt med hennes dator en ganska lång stund fick jag ett meddelande om att det var problem med en proxyserver.
vad är det för fel?? Varför fungerar de flesta datorerna utom mobiltelefoner med inbyggt modem, och min frus dator? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Otroligt bra och beskrivande titel, det är bara att gratulera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behövde hjälp med det som inte fungerar, inte val av rubriknamn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bra attityd, den lär verkligen hjälpa dig till att lösa problemet. Lycka till... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Prova att tilldela ett fast IP till de struliga enheterna och koppla mot mac-adressen för enheten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Först vill jag bara göra ett tillägg till mitt tidigare svar. Det var inte min mening att vara otrevlig, det är nog ett problem som blir när man skriver en text och inte hör orden bakom.
Nu till svaret som jag fick angående den fasta ip-adressen. Jag har försökt tidigare med detta men efter att ha studerat frågan om fast ip-adress på ett annat forum är frågan följande. Ska man tilldela den fasta ip-adressen på den lokala datorn och sedan ge den ip-adressen och macadressen tillstånd att komma åt serven? Hur gör man med de andra datorerna/enheterna som inte krånglar? Kommer de att fungera som vanligt eller måste jag ge dem en fast ip-adress också? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Det du kan göra är : -Testa sätt fast ip dom enheter som har problem. - Du kan även på en del linksys modeller byta mjukvara, det finns en Open Source på nätet, läs på först dock, den kanske fungera bättre. -På en del såna hemma routra kan man låsa en ip adress till en viss mac adress, kanske fungerar? - Det kan också vara inkompatibelt pröva att upgradera till sista versionen av mjukvara både i telefonen och i routern. Har själv en linksys hemma och kör min iphone och nokia emot och det fungera bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|