FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med handen på hjärtat så går jag hellre till ett statligt Apotek en sminkbutik/apotek/tokabhandlare.
Fast jag tycker helt klart att vissa preparat skall säljas överallt, typ alvedon, allergimedicin, osv. Men när de kommer till recept saker tycker jag att Apoteket känns säkrast. FAST, de har väll ingen direkt betydelse? Då det är din läkare som säger vad du skall ha för medecin och inte apotekaren, sen om de inte har den på apoteket så kan du välja att gå till nästa apotek eller ta nått likvärdigt. Finns företag som kört ett tag som bara väntar på monopolets fall, som idag säljer duschkrämer osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med BareaU, om jag inte vet vilket läkemedel som lämpar sig bäst för en sjukdom/åkomma så går jag nog fortsättningsvis till Apoteket.
Men, ibland när man har huvudvärk etc och inga huvudvärkstabletter hemma när apoteket är stängt så tycker jag att det är bra att man kan gå ner till sin lokala butik som förhoppningsvis tillhandahåller detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Edit: Feltryck
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kanske finns en risk att läkemedelsjättarna allteftersom öppnar egna apotek som inte alltid blir helt objektiva?
I nuläget tror jag att avskaffandet av monopolet är mest intressant för vissa redan etablerade företag som säljer läkemedelsliknande produkter och större matbutiker som mest ser det som en extra service att erbjuda t.ex. alvedon utan att direkt vilja tjäna pengar på produkterna i sig.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man vill köpa några stycken apotek så får man inte köpa bara de som är i centrala stockholm utan man får vad apoteket ger en. Detta eftersom man vill att stora köpare inte bara ska ta de vinstdrivande ställena utan tvingas att driva ett apotek i norra norrland...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
D.v.s. alvedon i Sverige är dyrare än alvedon i tyskland m.m. Bra att detta monopol försvinner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||