FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är väl ingen i tråden som anklagat Piratpartiet för detta? Eller har PP sagt att de gjort det/stödjer handlingen? Man kan tycka vad man vill om Henrik Pontén och Piratpartiet men denna och liknande handlingar hör inte hemma i ett gott samhälle liksom grupper och partier inte ska anklagas för vad enskilda individer/ev sympatisörer gör på eget initiativ. Tyvärr är inte det som WebboT beskrevs tidigare i tråden (blommor till begravning, beställning av div varor, hot etc) något nytt utan något som väldigt många offentliga personer, även på mycket låg nivå, utsätts för. En anledning till att det oftast inte offentliggörs är för att förövarna inte ska "få credit". Detta gör inte att handlingarna är försvarbara eller ska föringas utan jag skriver det mest för att sätta in det i en helhet - detta är tyvärr vad offentliga personer utsätts för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara jag som skrattade?
*Duckar för tomaterna* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hm, en förhastad slutsats av mig, men, dock.. På några få låter det lite grann som att "dra alla pirater över en kam", vilket är det jag reagerar lite över.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att någon kan byta folksnamn så där utan legitimera sej, särskilt idag, när det finns lösningar för detta, så bör skatteverket skärpa säkerheten kring detta. Ponera att någon är bortrest och få sitt namn byt, detta är extra viktig numera, då många ID stölder äger rum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men ni börjar snacka om bristande säkerhet, det är ju denna säkerhet ni vill ha bort, för ni menar att ER personliga integritet, är viktigare än MIN personliga integritet, då kommer vi ju få se ännu mer såna här grejer, av personer som uppenbarligen inte klarar att göra dom här gränsdragningarna. Säkerhet är ju inget precisionsinstrument på det sättet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det roliga är ju att dom på skatteverket inte insåg att något var fel.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu ska väl en del fildelar-pirater byta namn eftersom det klart och tydligt är ok att ha namnet Pirate. Sen, vid en eventuell rättgång, så får man läsa i tidningen att
- Pirate Andersson, Pirate Nilsson och Pirate Karlsson står idag åtalade för... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Citat:
Dessa pirater som håller på med denna anarki förstör för oss andra. Än så länge är det piraterna som har sett till att vi har fått dessa integritetskränkande lagar (förutom FRA, den tillkom av andra anledningar). Piraterna argumenterar ju inte för lagliga alternativ, utan att det ska vara en mänsklig rättighet att ladda ned oändligt med spel, film och musik. För att uppnå detta måste man tillsätta en myndighet, som kontrollerar vilken artist som ska få betalt. Det betyder att kontrollsamhället ökar i storlek. Men detta bryr sig inte piraterna om. Den personliga integriteten (man undrar om de ens vet vad ordet betyder) är inte värt något om man inte får snylta på andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock är det tråkigt när någon ändrar namn på en annan person, spela roll om det är en pirat eller en vän till Pontén som vill skoja. Lika fel blir det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|