FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Seriöst nu Ireneri, vad är ditt problem? Du sitter här, i all anonymitet, och spyr galla över Ted. Arbetar du med/för en konkurrerande verksamhet eller vad är grejen? Du verkar trots allt följa utvecklingen av Teds svartlisning rätt så bra, om än att du har fått en massa saker om bakfoten (eller bara är ute efter att förtala honom).
En sak är dock säker, du har aldrig träffat Ted på riktigt. Om du hade gjort det så hade du insett att han är en hederlig och trevlig kille som försöker utveckla sina verksamheter på nätet med schyssta metoder. Detta samtidigt som han även hjälper och uppmuntrar andra entreprenörer och medmänniskor. Att Matt Cutts från Google gick in personligen och styrde upp detta är det yttersta beviset för att Ted har agerat rätt med sina kartsidor. Google skulle knappast sätta sin främsta SEO-expert på ett sådant här ärende om de inte såg att Ted var reko (oavsett nofollow eller inte). Lägg ner skitkastningen och gör något bättre på egen hand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
JonathanS, nej ingen galla har kommit härifrån (då hade det sett annorlunda ut).
T:s och DI:s konstaterade lögner var stötande, det är grejen. Jag hyser inga personliga eller andra agg, syftet var att få en bild av vad som hänt. Jag gillar inte deras lögner, men samtidigt får man ge dem en eloge för att de lyckades med sin STRATEGI. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ett länksystem med ~20 sidor som vardera länkar till 12 andra sidor inom nätverken utan någon som helst relevans är inget som uppmuntras av google (Vilket tom Matt Cutts skrev i en kommentar). Pga detta länksystem dyker hans sidor upp helt orelvant i serpen. Självklart tycker Google att detta är dåligt för deras verksamhet! Det han räddades av är att han är en snäll kille som lyckas charma dig, mig, och en massa ur seo-eliten som satte igång en bloggstorm. Inte särskilt smart av Google att jävlas med folket som försörjer dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, på med boxhandskarna =) Jag tror ni lutar lite väl mycket åt var sitt håll, Ireneri och Sulo, så risken är stor att ni bägge faller. Tycker själv Ted har en smart idé och det finns tillräckligt med värde i sajterna för att de inte ska falla under spam. Däremot så kan ju även den som är ärlig och välmenande drabbas av Googleplågor och särbehandlingen kan man mycket väl reagera på.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
tartareandesire, du har ju en dramatisk ådra.
Bortsett från inledningen så lyckades du nog uttrycka några detaljer som många - inklusive jag själv - redan upplever. Förutom att jag INTE har problem med "särbehandlingen", eftersom Matt även ger offentliga tips i många andra situationer. Sen finns det annat i den här lilla historien som inte är bra, som sagt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vore intressant om någon kunde förklara varför det _inte_ är ett spamnätverk?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det var inget vackert nätverk precis |