Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad ska man tänka på när man har en reward sida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-04, 19:50 #31
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Japp, tartareandesire har rätt, men det är också mycket post som inte kommer rätt trots det. Konstigt va?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-04, 20:03 #32
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Med reservation för att jag inte läst allt i tråden.

När du skickar brev finns det inget krav på att du skriver med dig som avsändare. Oftast brukar man skriva en returadress på baksidan av kuvertet, fall mottagaren inte skulle finnas och då skickas brevet tillbaka till dig. Detta är som sagt inget måste. Vi säger att du ska skicka till Bertil Nilsson, Hagagatan 4 i Tomelilla 54200 då skriver du bara.

Bertil Nilsson
Hagagatan 4
54200 Tomelilla

Så här kan de se ut grafiskt:

En postbox kan vara bra att skaffa dig fall du t ex inte vill ge ut din adress, fall vi säger att du har kontoret hemma hos dig. En postbox fungerar som en vanlig brevlåda bara att den inte finns hemma hos dig. Du går och hämtar post som folk skickar till dig. Detta är inte en Postlåda som du kan skicka brev ifrån, det får du göra på dom gula lådorna istället.

Om vi då leker med ditt scenario lite här, så skulle du då kunna skriva postbox lådan som returadress, dvs på baksidan av kuvertet. Och skulle inte brevet komma fram skickas det till din postbox, som du sedan kan gå och hämta brevet på.

Hoppas det klarnar lite för dig hur det fungerar med post.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-04, 21:00 #33
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Fredrik-s@May 4 2009, 20:03
Med reservation för att jag inte läst allt i tråden.

När du skickar brev finns det inget krav på att du skriver med dig som avsändare. Oftast brukar man skriva en returadress på baksidan av kuvertet, fall mottagaren inte skulle finnas och då skickas brevet tillbaka till dig. Detta är som sagt inget måste. Vi säger att du ska skicka till Bertil Nilsson, Hagagatan 4 i Tomelilla 54200 då skriver du bara.

Bertil Nilsson
Hagagatan 4
54200 Tomelilla

Så här kan de se ut grafiskt:

En postbox kan vara bra att skaffa dig fall du t ex inte vill ge ut din adress, fall vi säger att du har kontoret hemma hos dig. En postbox fungerar som en vanlig brevlåda bara att den inte finns hemma hos dig. Du går och hämtar post som folk skickar till dig. Detta är inte en Postlåda som du kan skicka brev ifrån, det får du göra på dom gula lådorna istället.

Om vi då leker med ditt scenario lite här, så skulle du då kunna skriva postbox lådan som returadress, dvs på baksidan av kuvertet. Och skulle inte brevet komma fram skickas det till din postbox, som du sedan kan gå och hämta brevet på.

Hoppas det klarnar lite för dig hur det fungerar med post.
Tack.
Det var det jag var ute efter, det med postbox lite längre ner som du skrev och att man inte behöver skriva sig som avsändare osv..Tack för alla svar jag fått.
Och ingeting är skämmigt i tråden, so what om jag inte kunde det? Vad händer? Skämmer jag ut mig ? Bättre att fråga och vara säker..
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-04, 21:11 #34
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by trådlöst@May 3 2009, 13:34

1. Jag vill skicka en produkt, låt oss säga en dvd film till en användare på sajten eftersom att han har nått en vis gräns poäng osv...Hur skickar jag filmen till han?
Jag vill inte att det ska stå mitt namn på kuveret eller så, finns det något möjligt sätt att skicka det då?

2. Vart kan man köpa sånna här plastpåsar? Som är lite hårda och stora, ungefär 20cm långa och 15cm breda? Om det finns några cm kortare eller så så går det också bra!
Ungefär sånna här Påsar menar jag!

3. Hur skickar ni era produkter till era medlemmar? Vilket kuvert och hur mkt kostar det osv...

4. Finns det något mer man ska tänka på när man har en reward sida?
Tacksam för all svar jag kan få!
1. Du lägger filmen i ett vadderat eller vanligt kuvert och frankerar det med vanliga frimärken. Vill du inte skriva din egen adress som avsändare så kan du skaffa en postbox. Mer information om det hittar du på http://www.posten.se.

2. Sök på Google på "emballage". Många leverantörer säljer bara till företag, men maila de e-butiker som Google visar dig och fråga.

3. En DVD-film kostar uppskattningsvis 12-24 kr att skicka som vanlig brevtjänst. Vill du ha kolli-id så att försändelsen går att spåra så kostar det 50 kr extra per försändelse. Du hittar Postens prislista här: http://www.posten.se/c/postguideLetterDom

4. Sätt dig in i vad Skatteverket har att säga om saken. Det är (tyvärr) inte bara att sätta igång, utan det finns tusentals regler att tänka på. Du kan maila Skatteverket anonymt. Förklara i mailet vad du vill göra och fråga om det går att bedriva verksamheten som hobbyprojekt, eller om du måste registrera ett företag och ansöka om f-skatt.

Jag har aldrig haft en rewardsida. Dessutom är punkt 4 så bred att den omöjligt kan besvaras på ett forum.

Ett tips är att maila/ringa myndigheter och företag så snart du har frågor. Här på WN kan folk avfärda dina frågor som "dumma", men myndigheter har inte den friheten. De måste svara efter bästa förmåga.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-05, 17:13 #35
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Jaha..tack så mycket gustav för ditt inlägg och för att du besvarat frågorna.
Desvärre så måste man inte fråga om man ska regga ett företag eller ansöka om f-skattsedel bara för att sätta upp en reward sida?
Jag är inte hundra på att jag kommer erbjuda en produkt som man måste skicka med post, efter att jag tänkt på det 3 dagar nu så har jag tänkt att det kommer bli mycket spring med att posta och köpa frimärken osv..
Som ngn tidigare sa, bättre att ge ut tjänster ist. Och det är vad jag kommer förhoppningsvis att göra =)
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-05, 17:29 #36
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ett tips trådlöst, ALLTID innan du fråga någonting googla.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017