![]() |
Tjenare.
Har några basics frågor om man har t.ex en reward sida och ska skicka ut sin produkt till medlemmarna osv...: 1. Jag vill skicka en produkt, låt oss säga en dvd film till en användare på sajten eftersom att han har nått en vis gräns poäng osv...Hur skickar jag filmen till han? Jag vill inte att det ska stå mitt namn på kuveret eller så, finns det något möjligt sätt att skicka det då? 2. Vart kan man köpa sånna här plastpåsar? Som är lite hårda och stora, ungefär 20cm långa och 15cm breda? Om det finns några cm kortare eller så så går det också bra! Ungefär sånna här Påsar menar jag! 3. Hur skickar ni era produkter till era medlemmar? Vilket kuvert och hur mkt kostar det osv... 4. Finns det något mer man ska tänka på när man har en reward sida? Tacksam för all svar jag kan få! |
1. Skicka via vanlig post
2. Kolla hos posten 3. Fråga posten 4. Ja, en jävla massa. 4.1 Kommer du inte på själv vad du ska tänka på så bör du börja tänka på om du är rätt person för projektet. |
Det är inte bara att starta en rewardsida hur som helst.
Mycket att tänka på, när man kommer upp i stora summor är det skatter osv Som överstående talare sa: "4.1 Kommer du inte på själv vad du ska tänka på så bör du börja tänka på om du är rätt person för projektet." Jag vet vart du har fått idéen ifrån, så om du inte ens kan komma med en egen idé på hur man kan bygga en ny rewardsida, tänk om. |
Tack så mkt elitasson och Mini_G för era svar.
Jag kommer inte driva sidan helt ensam, utan med en annan kille som jag känner. Men han har ju ingen erfarenhet av sånt här innan. Så det var därför jag frågade dom frågorna, och det är mycket vi har tänkt ut. Mnin_G : Om du tror att det är din ide med filmer eller så så tänker du inte rätt. Det är knappast filmer vi kommer ha som produkt. Men det var bara ett exempel jag nämnde ovan. Elitasson: Punkt 1, vad ska man säga till posten då, jag menara...Hur ska man fråga dom och ska man säga att man kommer skicka ut sånna hära produkter ofta, och inte bara 1 gång eller? |
Citat:
1. Fixa Alibi #1 2. Åk till en stad där ingen känner igen dig. 3. Köp ett par handskar & rånarluva 4. Ta på dig handskarna 5. Köp lämpliga kuvert för dina "dvd-filmer" 6. Köp frimärken 7. Till slut, köp dina "dvd-filmer" (Att tänka på är att du ska betala kontant så de inte kan spåra köpen via ditt bankkort) 8. Behåll handskarna på så att de inte kan ta fingeravtryck och börja packa dina "dvd-filmer" 9. Sätt frimärke på kuverten (OBS! Slika inte på dem utan låt din hund eller något göra det) 10. Fixa Alibi #2 11. Ta på dig rånarluvan 12. Bege dig till närmaste brevlåda och posta dina "dvd-filmer" 13. Bege dig hem Done =) EDIT: Stavfel |
Satsa på att ge ut tjänster istället, så slipper du posta en massa skit.
|
Elitasson: Det var inte exakt så jag menade...lite vettigare svar är väll bättre, eller vad tycker du själv?
WeaZear: Jag vet. Det är också bra att ge ut tjänster, slipper att gå till posten varje dag osv... Men vad för tjänster? Jag antar att du inte vill avslöja dina ider och jag skulle inte heller gjort det, men ledtråd, tips? ;) |
Tänk själv lite som sagt, vi ska inte säga vad du ska göra för rewardsida som ska slå igenom, då kan vi lika gärna göra den själva.
Ledtråd? Samma sak som om att vi talar om. |
Dom tjänster som jag har på tanken, är redan tagna och de finns...Väntar på att nya ider ska strömma in i min ärt-hjärna =)
|
trådlöst: Jag vet inte om jag har missat något men det är väl inga problem att posta saker anonymt? Det är ju bara att köpa påsar eller kuvert som du frankerar och lägga paketet i lådan så är det fixat?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson