FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
undrar om någon känner till hur det här med cpanel api? Jag använder typ denna för att ge en användare behörighet till en databas,, "&ALL=ALL" ....$cpanel_host:2082/frontend/$cpanel_skin/sql/addusertodb.html?user={$cpanel_user}_{$db_username }&db={$cpanel_user}_{$db_name}&ALL=ALL"); Men är det någon som vet hur man gårtill väga att ge användaren bara läsbehörighet? ALL=Read eller read=read eller index=index,, ? Hittar ingen info med googlande |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Testa med att skapa/koppla en ny användare till databasen som endast har SELECT-rättigheter.
Borde lösa problemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok tack ska testa med ?select=ALL
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hittade tidigare en cpanel-api för PHP,
http://www.phpclasses.org/browse/package/3534.html Har modifierat den lite för att funka bättre med cPanel x3 i några Joomla-projekt. Min version ligger som bilaga till detta inlägg... Have fun ! EDIT: Såg att den också bara ger fulla rättigheter som standard.... Förresten lyckades du med SELECT=ALL ? EDIT 2: Kollade lite på cpanel addusertodb. Finns följande alternativ (dock inte i min PHP-api men skall funka med den URLen du hade...). ALL=ALL SELECT=SELECT CREATE=CREATE INSERT=INSERT ALTER=ALTER UPDATE=UPDATE DROP=DROP DELETE=DELETE LOCKTABLES=LOCK INDEX=INDEX REFERENCES=REFERENCES CREATETEMPORARYTABLES=TEMPORARY |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|