FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Mitt avtal med Handelsbanken kostar 500kr/år om jag inte mins fel. Transaktionskostnad på 2kr + ca 2-2,5% på kreditkort.
Tillkommer gör sedan kostnad för betalväxeln på ca 200kr/mån + ca 2kr/transaktion. Jag har under ett par år använt Payson, men de är på tok för dyra då de tar 3% även på betalkort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vilken volym snackar vi om? Som jag sagt flertal gånger så finns det inget billigare än Samport + Teller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inlöseavtalen med bankerna ska ingå i Payers avgifter och dom ska fixas via Payer om jag inte tar helt fel, det kommer alltså än så länge inte att medföra några extra kostnader om jag inte är felinformerad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan bekräfta det som du säger DistansData. Det var inte så illa som det lät. Payer sköter det mesta åt en samt att inlösenavtalet ingår i payers priser så som tidigare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ur nyhetsbrev från Payer:
Nya direktiv från våra inlösande banker gör att vi fr.o.m. maj månad kommer att debitera samtliga våra kunder 200 kr/mån för hantering av inlösenavtal. För nya kunder innebär det en startkostnad på 1500 kr samt en månadskostnad på 200 kr allt enligt bankens prislista. För våra befintliga kunder kommer Payer att bjuda på startavgiften och endast påföra månadsavgiften. Betyder det alltså 200kr extra per månad? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Plus 95 kr i månadsavgift till payer själva! Så trött jag blir. Jag har en sida som omsätter väldigt lite. Därför valde jag Payer. När jag sedan fick höra att de inte längre skulle sköta inlösen blev jag först väldigt sur. Trodde att jag hade laggt ner en jäkla massa timmar i onödan på att lägga in Payers system på sidan. Men nej då, efter ett svar från Payer så var det ju ingen fara. De skulle sköta så gott som allt ändå och priset skulle vara det samma.
TVÅ dagar senare ändrar de priserna. 300 kronor totalt per månad +2000 kronor för att starta allt... *suck* Jag vet att dessa summor är en droppe i havet för de flesta företag och att Payer faktiskt har sänkt sin transaktionskostand från 7% till 5%. Men jag kan ändå inte hjälpa att känna mig lurad. Har väldigt god lust att hitta något annat företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||