FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Valfri ställe? Dock så får du självklart betala lokala accesskostnaden för fibern och så. Men det är ju en kostnad som inte är del av trafiken, den finns även där om du vill ha 1Mbit eller 10Gbit.
Sedan kommer jag inte sätta upp en extra POP för endast en kund i Stockholm nära dig. Sedan skulle jag inte tillåta dig sälja vidare kapacitet. Men för den tjänsten arneevertsson driver skulle det inte vara något problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är redo att ställa min utrustning för 5K/månad där du finns i Stockholm. Du kan ju inte svara på en fråga om priser med priser som ingen kan leverera till. Och sedan säger du att du själv kan erbjuda det, men när det väl kommer till kritan så backar du. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ibland tar leverantörerna betalt för elen du gör av med. Eller så ger de dig ett fast pris på ex 5A. Sedan tillkommer trafikkostnad. För 500mbit/s så räkna mellan 20-40K/månad för blandad trafik. Om du inte ska köra colocation utan ha det till din egen lokal så skiljer priserna extremt beroende på var du bor. Och bor du inte i närheten av några större städer så kommer troligen ingen leverera till dig för ett pris som inte understiger sin vikt i guld... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Vad är det ni diskuterar här egentligen? 500mbit/s bredband till företaget, eller till bostaden hemma? Eller 500mbit/s till en colo-server som står placerad i serverhall? I så fall vilken och vart?
Utan att kunna någonting om saken så skulle jag gissa på att 500mbit/s till sommarstugan på månen blir betydligt dyrare än till colo-servern i serverhallen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Frågan var endast kostnad för trafiken, inte kostnader runt omkring.
Trafikkostnaden skulle ju inte skilja sig även om du ska ha det till sommarstugan, dock accesskostnaden för fibern dit skulle skilja sig extremt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Frågan är också trafik, ingenting annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det är kanske i Amsterdam man skall ha sina servrar, som eliasson tipsar om? Jag tackar för intressanta svar från både patrikweb och jonasb76. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag betalar såklart colokostnaden. Jag är ganska säker på att han inte ens kan leverera för för 10-12K där han har sina egna prylar. Men jag är den förste som erkänner att jag har fel när Partik kan leverera bevis istället för skitsnack. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||