FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Seriöst, hur många är bryr sig om det? Eller är det bara dåligt med diskussionsunderlag på forumet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Men dem borde bolagisera kungahuset så dem kan få betala för sin skit själva. Dem är inte direkt fattiga, kungen sitter på sisådär 200miljoner kronor! Han får även 40miljoner för sköta slottet m.m Sedan Carl-Filip? Vad gör han för Sverige? Leker militär och racerförare! Hoppas att ni tycker era skattepengar gå till bra grejer när han åker runt i sin porsche på banan och ha kul! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen är jag inte särskilt intresserad, men som sagt, snacka om billig PR för Sverige! Jag skulle nog vilja påstå att fördelarna med att vara en monarki klart överväger nackdelarna.
(Till de som trots allt inte tycker att det här med att ha en kung är en bra idé: har ni redan glömt när Japans kung & drottning var här? Snacka om att Sverige var i fokus i Japansk media..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
|
||||||
|
Citat:
Det var så du ville ha det? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Grattis Victoria och Daniel!
Länge leve monarkin! All lycka till Er! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Och ännu en som inte klarar det här med historia märker jag på Roberts inlägg. Fast de har väl visst slutat lära ut det i skolan de senaste åren som jag förstå.
Det finns ingen svensk kung som med egna medel betalat någonting åt landet. Monarkin var tidigare i princip ett diktatoriskt styrelseskick i Sverige. Så det var är väl inte så konstigt att kungen förfogade då över enorma tillgångar, hela landets faktiskt. De delades dessutom frikostigt ut till de som var trogna honom. Gustav var tidigare i tråden inne på att man skulle välja kung. Och så såg det ut från början långt tillbaka. Det här med att kungamakten ärvs är i det perspektivet av betydligt senare datum. Men visst varför bråka om det. Kungahuset ger pressen så mycket att skriva om. Folk verkar ju gilla det så varför inte, även om det verkligen inte är de vassaste knivarna som finns i kungahuset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vilka är Daniel och Viktoria ? Big brother eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Samtidigt som pensioner sänks 4 procent nästa år så får kungen ännu mer pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jaha, då ska man betala Daniels uppehälle också..
Hur mycket betalar vi skattebetalare till Knugen varje år egentligen? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|