FAQ |
Kalender |
![]() |
#251 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men dessa vittnen var ju inte där för att vittna om just det, dom var där för att redogöra för dom ekonomiska skadeverkningarna, men självklart tar dom tillfället i akt att förklara hur man ser på det...jag blir snarare irriterad på att försvarsadvokaterna försöker "fördumma" tekniken, det har väl absolut ingen relevans om chefen av IFPI tekniskt kan förklara torrenttekniken i detalj, samma sak gäller när advokat Samuelsson hela tiden menar att det är "programmet" som fildelar, datorer gör ju ingenting vi inte säger åt dom att göra.
Sen vill jag också hävda att Google INTE har torrenter tillgängliga för användare (och jag tvivlar på att man indexerar dom) men jag håller med WebboT, dom är ungefär lika goda kålsupare, sen är det ju en viss skillnad på att inte veta/kunna och att välja att inte bemöta av andra skäl, ett bemötande av något innebär ju också att man tillskriver det en viss betydelse, och att det får mer exponering, ibland kan det vara bättre att bara låta det vara.... men just det tycker jag är konstigt, att man inte har kunnat börja med att klargöra VAD bittorrent tekniken är och gör, det kan ju inte bestridas, det är ju som sagt en standard... men generellt så sker ett fördummande, det irriterar mig...oavsett om det är gubbar eller inte... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |||
|
||||
Medlem
|
Var han inte där för att att klargöra eventuell skadeverkning för det som åtalet innefattar? verken jag eller rätten är nog inte intresserad av att höra något annat eller? Han kunde ju inte säga något om det som åtalet innefattar. Samt att han faktiskt författat ett utlåtande där han säger att TPB är boven. Hur kan han veta detta. Det kunde han ju inte svara på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har exakt samma synpunkt på fildelning som professor Wallis, här är en sammanfattning av den forskning som han och hans kollegor kom fram till:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artik...ikel_471811.svd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här är den i dagsläget nyaste undersökningen som finns i Sverige:
http://sydsvenskan.se/nojen/article415782/...lninglagar.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har även svårt att se det han kallar för "samhällsintresse" när det gäller musik och underhållning...jag tycker helt enkelt inte att Beatles är en mänsklig rättighet.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||