Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

TPB Rättegången

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Friande 102 68.00%
Fällande 48 32.00%
Antal röster: 150. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-25, 15:47 #241
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Originally posted by lubic@Feb 25 2009, 16:45
Patrikweb: Men är inte problemet att om jag laddar ner 1-5 filmer på dag och ser så kommer jag inte köpa någon film alls. Annars så kanske jag skulle köpa ett par filmer i månaden, eller iaf några per år. Vilket är bra mycket fler än 0 stycken?
Många filmer är rätt värdelösa och dåliga, eftersom du inte får pengar tillbaka om du inte är nöjd med filmen du betalat för.

Tror nog många ladda ner filmer bara för kolla igenom lite och sedan går på bio om den är värd pengar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 15:51 #242
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Det känns som om det borde vara bättre eller iaf lagligare att läsa på något forum eller liknande för att ta reda på om filmen är bra eller inte.

Tror inte heller det är så många som laddar ner och "tittar lite på filmen" för att sedan gå på bio. Tror det är många fler som laddar ner filmen och ser hela filmen och inte går på bio alls.
lubic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 15:59 #243
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by lubic@Feb 25 2009, 15:51
Det känns som om det borde vara bättre eller iaf lagligare att läsa på något forum eller liknande för att ta reda på om filmen är bra eller inte.
Tror inte heller det är så många som laddar ner och tittar lite på filmen för att sedan gå på bio. Tror det är många fler som laddar ner filmen och ser hela filmen och inte går på bio alls.
Kan ju i och för sej ha att göra med hur dyrt det är att gå på bio. Vissa har knappt/inte råd med mat. Jag lever på skolmaten. Vill jag ha en film laddar jag ner den tills priserna är överkomliga.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-25, 16:31 #244

Viktigaste är för dom som inte vill gå på bio utan kunna få hem en film på 5 minuter och se den när man själv vill.

Sedan slippa betala alla övriga kostnader som tillkommer just för att den visas på bio.

Ska man värdera sin tid i kostnad så kostar ett bio besök antal tusenlappar just för bli tvingad vissa tider och kostnader för resa bort och fram till biograf.

Folk vill ha film/musik snabbt och enkelt när dom själva vill, och inte betala för massa övrigt bajs runt omkring.

Och så länge ingen erbjuder det så är det självklart att folk biobesökare minskar för ingen vill betala för deras antika sätt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-26, 00:20 #245
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by patrikweb@Feb 25 2009, 17:31
Viktigaste är för dom som inte vill gå på bio utan kunna få hem en film på 5 minuter och se den när man själv vill.
Sedan slippa betala alla övriga kostnader som tillkommer just för att den visas på bio.
Ska man värdera sin tid i kostnad så kostar ett bio besök antal tusenlappar just för bli tvingad vissa tider och kostnader för resa bort och fram till biograf.
Folk vill ha film/musik snabbt och enkelt när dom själva vill, och inte betala för massa övrigt bajs runt omkring.
Och så länge ingen erbjuder det så är det självklart att folk biobesökare minskar för ingen vill betala för deras antika sätt.
Det brukar finnas ett ganska stort antal visningar av en film på bio.... Din tid är värd en hel del men de som arbetar inom nöjesbranschen ingenting alls? Folk får komma med hur många konstlade bortförklaringar de vill till att de väljer gratisalternativet, det rättfärdigar aldrig handlingen.
Oläst 2009-02-26, 08:19 #246
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Medlem
Micke_Ns avatar

Gårdagens rättegångsdag var ett stort skämt. Alltså vad tillförde åklagarens och målsägarens vittne?! Det var bara ordbajseri om allt annat an vad målet handlar om. Kunde inte se att något av det som sades kunde stykas av någon bevisning som finns i förundersökningen osv.

Att det bara får fortgå. Vet inte hur många gånger dommaren fick säga till att vittnet skulle svara på det som målet handlar om och inom det området som vittnet var kallat för. Att de bara bemödat sig att dra dit den där John Kennedy är ju tragisk. Han kunde inte svara på något specifikt rörande åtalet och de "verk" som innefattas i åtalet. De gör ju bort sig totalt.

Såhär tror jag att J. Kennedy sa på frågan om han visste hur Bittorrent tekniken fungerer.
"Jag har ingen aning om hur det fungerar. Min fru släpper mig inte ens i närheten av bilen.
"
Trots detta vet han till 100% att det är just TPB som är boven.

Vet inte hur många gånger åklagaren försökt skjuta på startdatumet för denna rättegång i syfte (gissar jag på) att samla mer bevisning etc. Trots detta är den såkallat bevisningen som finns under all kritik, vittnen, åklagare, målsägande dåligt pålästa om det som ingår i åtalet. Vissa av åklagarens vittne från t ex Antipiratbyrån hänvisar till loggfiler från nätverkstrafik men när advokaterna ber att få titta på materialet så finns det tyvärr inte längre, konstigt!? :-).

Enligt Antipiratbyråns "expert"vittne med mångårig erfarenhet så indexerar Google bara HTML kod.

Vad är detta då, länkar till över 2.5 miljoner torrent filer!?
http://www.google.se/search?hl=sv&q=filety...3Atorrent&meta=

Den dagen åklagaren vinner ett mål på dessa grunder och den argumentation jag hört slutar jag tro på rättsväsendet.
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-26, 09:11 #247
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by Micke_N@Feb 26 2009, 02:19
Enligt Antipiratbyråns "expert"vittne med mångårig erfarenhet så indexerar Google bara HTML kod.

Vad är detta då, länkar till över 2.5 miljoner torrent filer!?
Svara då på dessa två frågor.

När du klickar på ett av dessa 2.5 miljoner resultat i Google, startar nedladdningen av torrent-filen? Testa så får du se vad som (inte) händer.

När du klickar på "DOWNLOAD THIS TORRENT", fortfarande på thepiratebay.org, startar nedladdningen av torrent-filen? Testa så får du se vad som händer.

När du upptäcker svaret på dessa frågor så inser du att Antipiratbyråns "expert" har så rätt så.

Har lyssnat på rättegången och hört att försvarsadvokaterna använt googleexemplet, vilket betyder att de inte har en susning om vad de pratar om. Har de försökt ladda ner en tortrent på Google? haha..vilka nötter....
Åklagarsidan är inte mycket bättre.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-26, 09:17 #248
Micke_Ns avatar
Medlem

Medlem
Micke_Ns avatar

har du testat att högerklicka på dem :-)
Kanske skall ändra mig där. Där är faktiskt många som inte kommer ner som en torrent. Men fortfarande finns där ändå direkt länkar till torrent filer men kanske inte då 2.5 miljoner

"När du upptäcker svaret på dessa frågor så inser du att Antipiratbyråns "expert" har så rätt så.
"
Men om användaren inte har något Bittorrent program så startar väl inte någon!? Man har kanske inte associerat .torrent till något proagram, Kanske till NotePad?

Ser inte att detta skulle ha något med TPB att göra.

ps. Jag förändrade min Google sökning lite och då kommer fler direkt länkar till torrent filer
sök på: "filetype:torrent announce" inte alla här går heller att klicka på men många fler än i min första sökning.
Oläst 2009-02-26, 09:26 #249
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by Micke_N@Feb 26 2009, 03:17
Kanske skall ändra mig där. Där är faktiskt många som inte kommer ner som en torrent
Safari, Chrome och IE laddar ner dem som htm eller html filer. Eldräven testade jag inte förrän just nu och där går det.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-26, 09:30 #250
Micke_Ns avatar
Medlem

Medlem
Micke_Ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_N
Kanske skall ändra mig där. Där är faktiskt många som inte kommer ner som en torrent
Safari, Chrome och IE laddar ner dem som htm eller html filer. Eldräven testade jag inte förrän just nu och där går det.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=filety...&meta=&aq=f&oq=

jag får ner rena torrent filer och inga HTML (finns ju givetvis undantag också)
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017