Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

TPB Rättegången

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Friande 102 68.00%
Fällande 48 32.00%
Antal röster: 150. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-20, 05:08 #141
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Vet inte om någon tänkte på de, men 65 000:- för översätta ett dokument? Jag säger bara wOOt?
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 07:25 #142
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by emilv@Feb 19 2009, 14:57

Det är inte en rättighet att tjäna pengar på det man skapar.
Respekterar din åsikt. Det är en kommunistisk tanke. Dock är sverige en demokrati och där har man rätt att tjäna pengar på det man skapar.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 07:54 #143
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Det är inte en rättighet att tjäna pengar på det man skapar.
Respekterar din åsikt. Det är en kommunistisk tanke. Dock är sverige en demokrati och där har man rätt att tjäna pengar på det man skapar.
Det har inget som helst med demokrati att göra. Jag producerar varje dag en ansenlig hög med skit och det enda det leder till är att jag får betala avloppsavgift för att någon ska ta hand om den. Jag skulle kunna försöka sälja skiten men jag tror inte den är lika attraktiv på marknaden som älgarnas motsvarighet. Med ditt resonemang borde jag få pengar för min skithög eftersom vi lever i en demokrati.

Jag tycker däremot att man får ta fram en produkt eller tjänst som tilltalar marknaden om man vill tjäna pengar. Dessutom kan man försöka minska sitt eget svinn genom att till exempel göra sig av med advokat Wadstedt och jurist Pontén som ändå bara ger badwill till företagen i fråga.

Är det ens rätt att tala om en demokrati i Sverige längre, när en spionorganisation får spionera på avvikande åsikter på direkt uppdrag från den sittande regeringen? Är det rätt att de bolag som varit med och hejat på avskaffandet av demokratin ska få ta del av något som du anser är en demokratisk rättighet?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 08:33 #144
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Ah, nice, vi har helt hoppat över biljämförelser i den här tråden och hamnar direkt på kiss och bajsnivån, tack för att du sätter nivån på diskussionen emilv..
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 08:44 #145
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan
Men vad jag inte fattar, eller så gör jag det, är varför inte industrin tar chansen och ser till att få fram en vettig nerladdningstjänst. Att säja att piratbay dragit undan fötterna för en sådan är trams. iTunes finns och går bra men är ju georgrafiskt och innehållsmässigt begränsad. SF är ett skämt men visar att trots det betalar folk för deras tjänster. Visst kommer en del att fortsätta ladda ner, det finns ju en hel del siter som, om inte annat, blivit kända i denna rättegången, men jag kan tänka mig en stor grupp som skulle gå över till ett betalalternativ.

För att man kan aldrig konkurrera med en tjänst som är gratis, så enkelt är det...

Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik
Ville mest påvisa att även om filmen tankats ner 1 miljon gånger så lär dom inte ha märkt någon skillnad om det inte hade gjorts. Dom stora bolagen som gnäller mest lider nog inte så mycket. Det är de små bolagen och enskilda små artisterna som får betala priset.
Vad ? Inte märkt någon skillnad ? Hur menar du då ? Då har du ju också på en och samma gång konstaterat att det inte finns ett underlag för en "riktig" tjänst...

Sen är det ju ingen skillnad på små och stora bolag på det sättet du vill påskina...eller kan du förklara den bakomliggande ekonomiska teorin bakom det uttalandet ?
GM är ett ganska stort bolag, menar du att dom också kan undantas från dom ekonomiska grundläggande principerna som JAG menar gäller för alla företag...
Oläst 2009-02-20, 08:45 #146
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Originally posted by xpower@Feb 20 2009, 06:08
Vet inte om någon tänkte på de, men 65 000:- för översätta ett dokument? Jag säger bara wOOt?
Fast vi vet ju inte hur många sidor de rör sig om
I detta målet är stämningsansökan och förundersökningen på runt 1 500 sidor och det skulle man inte fått akutöversatt av auktoriserad översättare för det priset, dvs under 50 kr/sida

Psst Visst kan man konkurrera med gratis - Ramlösa
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 09:31 #147
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Men dom har ju rent politiskt gått in för att stödja piratverksamhet och stå för det, så det kan enligt mig bara bli en fällande dom.
Hoppas verkligen att man inte kan bli fälld i domstol för en politisk åsikt.
Jo, om den politiska åsikten är olagligt, så måste man ju bli fälld.

Fast du märker mina ord lite, det handlar inte endast om att dom har stått för en åsikt, utan det handlar också om handlingar, som medhjälp och uppmuntran till fildelning.

Generellt är min åsikt att om dom blir fällda eller inte har ingen betydelse för fildelning, den kommer att fortsätta, det krävs mer intelligenta lösningar på detta än att i gammal krampaktigt manér köra en rättegång mot ett antal personer.

Skivindustrin kriker, gör nåt, gör nåt detta kan inte fortsätta! Rättsväsendet: Ja, ja, vi får väl göra nåt då.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 10:44 #148
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Oj, vilket kasst jobb Roswall, Danowski & co gör, rätten fick lov att att ta enskild överläggning för att hantera hela situationen, dom retar ju bara upp domaren och hans kollegor.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-20, 10:57 #149
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Citat:
Originally posted by SimonP@Feb 20 2009, 11:44
Oj, vilket kasst jobb Roswall, Danowski & co gör, rätten fick lov att att ta enskild överläggning för att hantera hela situationen, dom retar ju bara upp domaren och hans kollegor.
Utveckla gärna, på vad baserar du den åsikten ? Erfarenhet ? Kompetens ? Menar du att enskilda överläggningar till följd av det ena eller andra påverkar domslutet ? Har du belägg för det ?

...dom är ju inte där för att skaffa kompisar...
Oläst 2009-02-20, 11:03 #150
SimonPs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Utveckla gärna, på vad baserar du den åsikten ? Erfarenhet ? Kompetens ? Menar du att enskilda överläggningar till följd av det ena eller andra påverkar domslutet ? Har du belägg för det ?

...dom är ju inte där för att skaffa kompisar...
Ja, jag har sett flera rättegångar, sen är det väl rätt logiskt att man inte skall göra sig "ovän" med domaren och nämdemännen?

Har även hört att andra advokater som lyssnar på rättegången säga att åklagaren misslyckats totalt.

Lyssnar du själv på rättgången?
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017