FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Friande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
102 | 68.00% |
Fällande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 32.00% |
Antal röster: 150. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#141 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om någon tänkte på de, men 65 000:- för översätta ett dokument? Jag säger bara wOOt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tycker däremot att man får ta fram en produkt eller tjänst som tilltalar marknaden om man vill tjäna pengar. Dessutom kan man försöka minska sitt eget svinn genom att till exempel göra sig av med advokat Wadstedt och jurist Pontén som ändå bara ger badwill till företagen i fråga. Är det ens rätt att tala om en demokrati i Sverige längre, när en spionorganisation får spionera på avvikande åsikter på direkt uppdrag från den sittande regeringen? Är det rätt att de bolag som varit med och hejat på avskaffandet av demokratin ska få ta del av något som du anser är en demokratisk rättighet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ah, nice, vi har helt hoppat över biljämförelser i den här tråden och hamnar direkt på kiss och bajsnivån, tack för att du sätter nivån på diskussionen emilv..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För att man kan aldrig konkurrera med en tjänst som är gratis, så enkelt är det... Citat:
Sen är det ju ingen skillnad på små och stora bolag på det sättet du vill påskina...eller kan du förklara den bakomliggande ekonomiska teorin bakom det uttalandet ? GM är ett ganska stort bolag, menar du att dom också kan undantas från dom ekonomiska grundläggande principerna som JAG menar gäller för alla företag... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I detta målet är stämningsansökan och förundersökningen på runt 1 500 sidor och det skulle man inte fått akutöversatt av auktoriserad översättare för det priset, dvs under 50 kr/sida Psst Visst kan man konkurrera med gratis - Ramlösa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fast du märker mina ord lite, det handlar inte endast om att dom har stått för en åsikt, utan det handlar också om handlingar, som medhjälp och uppmuntran till fildelning. Generellt är min åsikt att om dom blir fällda eller inte har ingen betydelse för fildelning, den kommer att fortsätta, det krävs mer intelligenta lösningar på detta än att i gammal krampaktigt manér köra en rättegång mot ett antal personer. Skivindustrin kriker, gör nåt, gör nåt detta kan inte fortsätta! Rättsväsendet: Ja, ja, vi får väl göra nåt då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oj, vilket kasst jobb Roswall, Danowski & co gör, rätten fick lov att att ta enskild överläggning för att hantera hela situationen, dom retar ju bara upp domaren och hans kollegor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
...dom är ju inte där för att skaffa kompisar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har även hört att andra advokater som lyssnar på rättegången säga att åklagaren misslyckats totalt. Lyssnar du själv på rättgången? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|