Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för surftown

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-11, 16:45 #61
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Medlem

Så nu försöker du skylla ifrån dig? Jag har mycket väl förklarat hela situationen för varje supporttekniker jag mailat eller pratat med. Allt finns dokumenterat. Svaren jag har fått har varit tota

Denna situation har uppstått pga en rad fel, men allt kunde ha lösts på 10 minuter om ni hade haft engagerad och/eller kompetent personal. Det har ni inte, och därför väljer vi nu Binero.

Citat:
Hej Mikael

Har den fungerat på det konto du skriver från?

Det är ett linuxkonto du skriver från och det går inte att köra cdonts på linuxkonto.

Återkom kring det!

Ha det bra,
Citat:

Hej Michael

Jodå, det har legat på en linux-server tidigare.
wsp1.surf-town.net låg den på för att vara exakt.

Men ok, funkar det inte på denna server så återkom med hur vi istället
kan skicka mail från ASP, eller flytta oss till wsp1.surf-town.net.

Mvh,
Olov
Citat:

Hej Mikael

Vi har nu startat en flytt tillbaka till wsp1. Denna kommer vara klar inom 24timmar. under tiden skall ni undvika att arbeta mot ert konto.

Vänliga hälsningar
(1 vecka passerar utan att något händer)

Citat:

Hej

Flytten verkar inte ha gått så bra. Inget flyttat ännu.
Kan ni kolla på detta?

Mvh,
Olov
Citat:

Surftown
Hej Mikael

Flytten har inte rapporterats som misslyckad utan den pågår som sagt. I vissa fall kan det ta längre tid än 24timmar. Om ni vill så kan vi aavbryta den eller så ger vi den någon dag till på sig att bli fördig.

Vänliga hälsningar

Filip
SURFTOWN support
Citat:

Ok, om det är normalt att det tar över 7 dagar så visst.. då väntar vi.

/Olov
(en vecka passerar, jag var på tjänsteresa)
Ringer in när jag kommer tillbaka, teknikern skulle kolla upp saken och återkom senare med detta mail:

Citat:

Hej Mikael

Enligt våra teknikare så flyter flyttningen på helt normalt, den är inte klar, men är igång fortfarande.

Vänliga hälsningar

Bithiah
SURFTOWN support
Nu börjar jag bli lite irriterad, två veckor har gått och allt är ok enligt supporten. Detta skulle alltså ta 24 timmar.

Citat:

Hej

När flytten inleddes den 22:a stod det att den skulle vara klar inom
24 timmar. Nu har det gått 14 dagar.

Är inte flytten klar på måndag så avslutar vi alla avtal med er och
skickar en faktura på innestående årsavgifter.

Så här kan vi inte jobba. Ni kan inte påstå att något ska ta 24
timmar, och två veckor senare säga att allt är helt OK. Det är INTE
OK!

Olov
Citat:

Hej Olov!
I normal fall tar en flytt 24timmar men i enstaka fall kan det ta längre tid. Det beror på hur mycket data som skall flyttas mellan servrarna.
Men om ni är otåliga så kan vi avbrytta flytten och rulla tillbaka er till den förra servern.

Vänliga hälsningar

Filip
Nu är jag alltså otålig, hur ska jag veta om flytten ska startas om eller ej? Klart är att något är fel men det verkar inte supporten bry sig om...

Telefonsamtal och rätt brysk ton nu.. fick mailsvar:

Citat:

Hej Mikael

Vi kan avsluta flytten eller vi kan stoppa den och påbörja en ny flytt. Vilket väljer du.

Vi kan inte göra klart den här och nu.

Vänliga hälsningar

Bithiah
I fredags kom detta mail:

Citat:

Hej Mikael

Flytningen har nu taget unormalt lang tid, hvorfor jeg har stoppet den, og igang sat den igen.
Den skulle forhåbentligt være færdig inden for 24 timer.

Hvis du efter 24 timer fortsat oplever problemer så meld gerne tilbage.

Fortsat god dag.

Vänliga hälsningar

Casper
Ja ni ser.. men tydligen är det vårt fel som hade nån fil med ÅÄÖ i sig?

Kunde som inte kunnat kolla någon sorts loggar och sett detta lite tidigare? Det fick vi reda på först idag, nästan exakt tre veckor efter att ärendet startades.

Kom ihåg att detta inte är något snikigt privatkonto, detta är det dyra företagskonto som dom vill att alla ska uppgradera till hela tiden.

Nu går vi vidare och får tillbaka pengar. Gott det, synd bara att vi förlorat en jäkla massa tid på detta skräpet.
lindberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 16:51 #62
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
För er som är nyfikna på hur det slutade, så valde tyvärr kunden att lämna oss och vi ger dem givetvis pengarna tillbaka för samtliga webbhotell. Otroligt tråkigt att något sådant här skulle ske, och dessutom sluta på det här viset.
Otroligt tråkigt är att sajten inte fungerat i 2 månader och under den tiden gjorts 100-tals bokningsförfrågningar som hamnat i ett svart hål.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 17:01 #63
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Jag försöker absolut inte skylla ifrån mig, utan snarare ge er en insyn i hur det ser ut från vår sida. Allting är inte alltid så enkelt som det verkar...

Givetvis var det otroligt tråkigt att det hela skulle bero på ett teckenkodningsproblem som upptäcktes allt för sent.

Men vi frågade er faktiskt ifall det faktiskt har fungerat (i och med att det inte borde göra det). Men ni ville genomföra själva flytten ändå, och sen lyckades vi klanta oss fullständigt. Det är inget som jag försöker förneka.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 18:01 #64
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det mest intressanta med den här tråden är attityden från jgabor i början av diskussionen där allt förnekas. Tydligen hade Sulos inlägg effekt.

Och oavsett om kunden hade varit en idiot så borde supporten ha klarat av att flytta webbplatsen efter en månad...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 18:19 #65
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Tycker herrarna Zetterström och Sulo borde hålla sig borta från diskussionen oavsett om ni har rätt eller inte....

Tyvärr får man nog räkna med såna här missar på billigare webbhotell. Långt ifrån alla har dock dåliga erfarenheter av Surftown. Har själv haft kunder som legat där och varit mycket nöjda med allt.
Oläst 2009-02-11, 18:23 #66

Citat:
Originally posted by jgabor@Feb 11 2009, 10:35
Helt uppenbart har det begåtts misstag här, och ovanpå det råder det förvirring.
Det största misstaget är att en support under 3 veckor inte reagerar på att ett jobb som ska ta max 24 timmar, inte är klart.

Den största förvirringen uppstod när ni krävde oss på betalning för ett linuxkonto när vi redan hade det windowskonto som vi skulle ha, vilket du för övrigt förnekat i denna tråd att någonsin inträffat.

Och att ni fortfarande efter 2 månader inte vet vilken typ av server sajten legat på i 2 år är ett mysterium av gigantiska mått tycker jag.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 18:34 #67
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 11 2009, 19:19
Tycker herrarna Zetterström och Sulo borde hålla sig borta från diskussionen oavsett om ni har rätt eller inte....
Tyvärr får man nog räkna med såna här missar på billigare webbhotell. Långt ifrån alla har dock dåliga erfarenheter av Surftown. Har själv haft kunder som legat där och varit mycket nöjda med allt.
Billiga? Surftown företagspaket är annat än billigt. Sedan är det dumt att räkna pris på enskilt konto om man ser hur många kunder man kan ha per server. Då blir det mycket pengar.

Sedan kan man väl fråga hur många timmars idioti någon fått ta kostnaden för, för en sak som max borde tagit 5-10 min att lösa.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 18:53 #68
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Medlem

Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 10 2009, 12:09
För att göra en lång historia kort så ville jag bara varna andra för bluffhotellet Surftown.

Jag har ett företagskonto som skulle flyttas mellan 2 servrar för 3 veckor sedan. Jag fick besked att flytten kan ta upp till 24 timmar och att jag inte ska uppdatera sidan under tiden. Efter 1 vecka kontaktar jag Surftown och undrar vad som händer och får reda på att flytten pågår (70 MB data). Efter 2 veckor mailar jag Surftown och får till svar att jag är OTÅLIG!

Sedan dess har jag ringt och mailat ännu fler gånger och får bara besked att flytten pågår och att vi ska avvakta. Under tiden fungerar inte vår sajt och vi kan inte heller uppdatera den. Jag har fått löften om personer som ska återkomma men ingen återkommer.

VARNING!
Man får vad man betalar för.

Fast...
Jag har både surftown och binero som kostar det dubbla.
Jag är betydligt mer nöjd med sufttown. jag gillar bland annat surftowns kontrollpanel och jag gillar inte bineros extremt korta och halvspydiga supportsvar.
<_<
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 19:55 #69
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Lyx@Feb 11 2009, 19:53

Tydligen inte, detta var faktiskt rätt dyrt! Det är inte 29:- i månaden vi pratar om här.
ca 3000:- per år tror jag att vi fick betala.
lindberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 20:58 #70
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av lindberg
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx

Tydligen inte, detta var faktiskt rätt dyrt! Det är inte 29:- i månaden vi pratar om här.
ca 3000:- per år tror jag att vi fick betala.
Oj.
Jag trodde inte det var sån skillnad mellan avancerat privatpakat och ditt företagspaket.
Då borde det va lite mer klass på ditt paket tycker jag
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017