FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men då kan man ju iaf konstatera (igen, jag försvarar inte Surftown på något sätt) att hade ni bara låtit den ligga kvar på ett Linuxkonto (som den ju var utvecklad och testad mot, och självklart borde ni ha insett att ett byte därför kunde innebära problem) så hade problemet aldrig uppstått. Självklart föreslår Surftown att ni flyttar tillbaka den till ett Linuxkonto om siten har fungerat under ett Linuxkonto, allt ANNAT hade varit bedrägligt.
Sen vet ju till och med jag (och därför antar jag att det också framgår någonstans i avtal eller dokumentation) att Surftown inte "tillåter" byte mellan Windows-Linuxkonton, så därför kan det väl inte ha kommit som någon överraskning att ni fick betala för ytterligare ett år (detta kan man självklart ha åsikter om, men bör ju också ingå i beräkningarna när man väljer webbhotell) men det uppstår ju som en konsekvens av ett (felaktigt) beslut NI fattat. Ni tog ett felaktigt beslut att flytta siten till ett Windowskonto helt enkelt, ett beslut som skapade problem som NI inte kunde hantera, att sedan skylla allt som händer på Surftown (igen...ja ni vet) är ju bara dålig karma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen är det för mig viss skillnad på att byta server (vilket jag inte ens visste/vet att Surftown tillåter) och byte av olika typer av konton (Linux/Windows). Hur gick den första flytten ?
Det får mig ju att undra över inlägg som: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag förstår inte riktigt var du försöker komma gummianka. Sajten låg på förra ägarens konto vilket innebar att vi var tvingade köpa nytt konto när vi köpte sajten.
Vi köpte inte ett Surftown konto av förra ägaren, utan vi köpte filerna på servern. För att förenkla flytten skulle vi fortsätta köra med surftown (vilket var ett jobbigt beslut eftersom jag redan då visste att hotellet suger), men för att göra det enklare föll valet på samma hotell. Den information och support vi fått från surftown har dock gjort flytten till en mardröm, men flytten var nödvändig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Först hävdar Surftown att det inte går köra CDONTS på linux, utan att vi ska välja windowsserver.
Efter en diskunion där vi visar att sajten körts på surftowns linuxserver, så ska sajten flyttas till rätt linux server. Efter 3 veckors flytt är vi tillbaka på ruta 1. "I have checked out the possibility of using CDONTS on our Linux servers, by using Chili!ASP. This is not an option, and as far as I know, never has been. CDONTS is a windows component, that can't run in Linux environment. It is possible though, to run Chili!Asp on a Windows server, and then use CDONTS, but we do not do so." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har minst 5 gånger föreslaget supportpersonalen att felsöka varför flyttscriptet stannar hela tiden, men bara fått motfrågan: "Ska jag starta om flytten?" Om dom direkt sagt anledningen till att det inte fungerade att flytta hade jag givetvis åtgärdat det DIREKT. Tycker verkligen inte att detta är MITT fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis sagt upp ena webbhotell på Surftown eftersom man inte har någon kontroll alls över php.ini. Safe_mode är satt på on och som utvecklare blev det lite dumt. Fick trevliga svar när dom väl kom men det tog sin tid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
|
Och nu hävdar surftown att sajten låg på ett windowskonto innan vi köpte den, nu är vi tillbaka på ruta -1.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
|
Citat:
Förvirrad? Jag oxå! Nu är iaf alla abonnemang hos Surftown avslutade. Vi får hoppas återbetalningen kommer snart! Aldrig mer "Sveriges bästa webbhotell" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|