Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för surftown

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-11, 14:00 #51
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

eh, men det är väl inte Surftown som bestämmer vilket konto ni ska ligga på...det är väl upp till er, och dom ni köpt sidan av !?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 14:08 #52
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Medlem

Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 11 2009, 15:00
eh, men det är väl inte Surftown som bestämmer vilket konto ni ska ligga på...det är väl upp till er, och dom ni köpt sidan av ?
Ok
lindberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 14:13 #53
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Vadå bestämmer, dom driver med kunderna.

Vi köpte en sajt som låg på surftown och har sedan dess försökt få besked vilket konto/server vi ska använda för att få upp sajten i samma skick som den var innan.

Vi ringer surftown och frågar "konto XXX, vilken server ligger det på", får svar "LINUXSERVER WSP01"
2 månader senare säger dom "sajten går inte köra på LINUX eller WSP01, skaffa ett windowskonto"

Däremellan har supporten fullkomligt idiotförklarat oss.

Hela diskunionen handlar inte om det är lämpligt använda åäö i domännamn, det handlar om att man, på av Råd & Rön utvalda "Sveriges bästa webbhotell", inte kan få trovärdig eller seriös support.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 14:57 #54
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Det torde väl vara självklart att huvudansvaret för den typen av uppgifter ligger i relationen köpare/säljare, men det är klart att det är alltid enklare att skylla på någon annan när man inte själv är kompetent nog eller har missat att ta ansvar.

(edit: sen kan det väl mycket väl vara så att det visst handlar om åäö i domän/filnamn, vilket i sig kan var nog så intressant, vad kan man kräva av sitt webbhotell, inom/utanför ramarna för vad webbstandarderna tillåter)
Oläst 2009-02-11, 15:59 #55
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 11 2009, 15:57
Det torde väl vara självklart att huvudansvaret för den typen av uppgifter ligger i relationen köpare/säljare, men det är klart att det är alltid enklare att skylla på någon annan när man inte själv är kompetent nog eller har missat att ta ansvar.
(edit: sen kan det väl mycket väl vara så att det visst handlar om åäö i domän/filnamn, vilket i sig kan var nog så intressant, vad kan man kräva av sitt webbhotell, inom/utanför ramarna för vad webbstandarderna tillåter)

Jag tycker att du har fel. Vi har frågat "Vi vill ha samma sorts konto som sajt ZZZ.ZZ" och får svaret:
"Då ska ni ligga på Linux, ni har köpt fel konto"

Hur kan det vara vår kompetens fel? Jag förstår inte. Vi köpte t.om RÄTT första gången, men blev övertalade av supporten att vi köpte fel, så vi måste betala för ett år till.

Om du vill få det till att det är vårt fel måste du antingen vara anställd av Surftown eller av någon annan anledning tro att dom är gudar som inte kan göra del.

Sen säger dom att dom ska flytta oss till en annan server, så vi får inte ändra något. Det ska ta max 24 timmar.

"Det är helt normalt, fortsätt vänta" säger dom efter 7 dagar, eller "Vi startar om flytten".

Nu tre veckor senare SÄGS det att flytten hängt sig varje gång pga ÅÄÖ i något filnamn, men vad det jag. Har absolut inga problem med att ändra dessa tecken till AAO, men jag måste ju få veta det för att kunna göra det. Jag kan knappast lista ut det, jag visste inte ens att det fanns filer med åäö i filnamnen, dom ligger i nån underkatalog och används inte ens.

I vilket fall så blir det Binero nu. Har inte tid med Surftown längre.
Oläst 2009-02-11, 16:22 #56
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Vi ringer surftown och frågar konto XXX, vilken server ligger det på, får svar LINUXSERVER WSP01
Ja, det stämmer. Kontot låg på wsp1.

Citat:
2 månader senare säger dom sajten går inte köra på LINUX eller WSP01, skaffa ett windowskonto
Ja, det stämmer, eftersom ni frågade ifall man kunde köra CODONTS på ett Linux-webbhotell - vilket vi efter undersökning kom fram till att man inte kunde eftersom det var en Windows-komponent. Möjligtvis går det att köra under Chili!ASP, men det är inget vi har testat eller supporterar.

Du har med andra ord pratat med två olika supportrar och ställt två olika frågor som för dig är fullkomligt relaterade med varandra, men på för oss är två helt olika ärenden utan någon som helst samhörighet.

För er som är nyfikna på hur det slutade, så valde tyvärr kunden att lämna oss och vi ger dem givetvis pengarna tillbaka för samtliga webbhotell. Otroligt tråkigt att något sådant här skulle ske, och dessutom sluta på det här viset.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-11, 16:30 #57

Citat:
Ni tog ett felaktigt beslut att flytta siten till ett Windowskonto helt enkelt, ett beslut som skapade problem som NI inte kunde hantera, att sedan skylla allt som händer på Surftown (igen...ja ni vet) är ju bara dålig karma.
Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 11 2009, 14:57
Hur ska du ha det? När jag lyssnade på kompetensen och köpte ett windows-konto, så hävdar du att jag skulle lyssnat på webbhotellet.

När jag däremot lyssnade på webbhotellet och följde rådet och köpte ett linux-konto så menar du att jag är inkompetent.

Nej, jag svara inte på fler inlägg av plastankan... Känns meningslöst diskutera med nån som inte vet var han står.
Oläst 2009-02-11, 16:36 #58
Medlem

Medlem

..
Oläst 2009-02-11, 16:36 #59
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Okej, då är det väl där felet begåtts då, för det enda rimliga svaret på den frågan enl. mig är "Vi kan tyvärr inte lämna ut uppgifter om vad andra kunder har för typ av konton/avtal"...

Sen hur det kan bero på Er bristande kompetens ? NI har ju inte haft informationen/kompetensen iaf, så långt kan vi vara överens...jag kan ju bara tala för mig själv, men om det inte blir städat här hemma, så kan jag ju iofs säga till min flickvän att det är hennes fel, för hon har inte städat, men hur man än vrider och vänder på det, det har ju inte jag heller...
Oläst 2009-02-11, 16:38 #60

Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Citat:
Originally posted by -robertsson@Feb 11 2009, 14:13

Vi ringer surftown och frågar konto XXX, vilken server ligger det på, får svar LINUXSERVER WSP01

Ja, det stämmer. Kontot låg på wsp1.
Ok, hur är det möjligt då? Sajten körs med CDONTS och ni hävdar att CDONTS inte fungerar i linux. Och sajten har bevisligen skickat mail med CDONTS i 2 år.

Citat:
Originally posted by -jgabor@Feb 11 2009, 16:22
Citat:
2 månader senare säger dom sajten går inte köra på LINUX eller WSP01, skaffa ett windowskonto
Ja, det stämmer, eftersom ni frågade ifall man kunde köra CODONTS på ett Linux-webbhotell - vilket vi efter undersökning kom fram till att man inte kunde eftersom det var en Windows-komponent. Möjligtvis går det att köra under ChiliASP, men det är inget vi har testat eller supporterar.
Vi frågade vilket konto vi skulle ha, ni sa linux, vi köpte linux och konstaterade att cdonts inte fungerar, mailar in och ni säger att cdonts fungerar. ni säger att det inte fungerar på den servern vi ligger på, men det fungerar på wsp1. Ni föreslår att vi flyttas till wsp1 inom 24h.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017