Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domänportfölj som ska bort!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-27, 16:38 #41
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by Magnus_A@Jan 27 2009, 17:20
Ett speciellt tack till InternetSweden för den fina växelkursen 1€=10 kr!
"Lets keep it simple!"

Måste säga att detta nog är första gången jag inte blivit HELT felciterad av pressen, men med vissa skavanker trots allt; som de flesta känner till är det inga listor jag kommit över utan jag sa något i stil med att denna .nu-information inte finns att tillgå, så att jag tagit reda på den bakvägen - vilket faktiskt är en helt annan sak - men men kontentan är ju densamma trots allt.

Beträffande nu liggande bud vs. överlåtelseavgiften, så är inte jag någon siare och som jag uttryckt tidigare i tråden så är det bara min förhoppning att jag når upp till min investering (vågar man inte satsa - så har man heller ingenting att vinna). Men jag tror heller inte att man ska glömma att det är över 6 dygn kvar till de första auktionerna avslutas, så min tro är att budstorlekarna kan förändras på de flesta av domänerna - men man vet ju aldrig.

Oavsett, så hoppas jag under det närmaste dygnet kunna tillhandahålla en "hot-swap" uppdatering till version 2 av systemet, med bla TLD-sortering, proxybidding mm som man kort och gott kan uttrycka det som "ivrigt efterfrågat".
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-27, 17:25 #42
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Ett tips, skriv gärna in dom nya som läggs in i efterhand, det blir lite svårt att urskilja vilka som är nya
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-27, 20:07 #43
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar

Reg.datum: Jan 2006
Går ej logga in på din domänsida, så du vet.
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 01:00 #44
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by empty@Jan 27 2009, 21:07
Går ej logga in på din domänsida, så du vet.
Den fick komma ner pga av nån som lade en massa mindre bud som av allt att döma var fake - sannolikt för att förstöra, men vi stängde ner och rensade och la på captcha och lite annat innan den kom upp igen, tråkigt nog försenade detvåra planer på vers2, som jag hoppas att vi kan lösa snart ändå.
Oläst 2009-01-28, 01:02 #45
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Jan 27 2009, 18:25
Ett tips, skriv gärna in dom nya som läggs in i efterhand, det blir lite svårt att urskilja vilka som är nya
Sant det var klantigt av mig, jag hittade en "gömma" och så tyckte jag det var lite skoj att komma över 1K (1007 nu)

Men borde ha förmedlat det. Men framöver kommer du att kunna välja vilka TLDer du vill se - det förenklar det hela lite iaf.
Oläst 2009-01-30, 01:56 #46
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Uppgraderingen till version 2 är nu genomförd.
Eftersom aktionsplan från tanke till lanserad produkt av auktionssidan låg på ca 24 timmar totalt, så fanns det vissa begränsningar i den släppta sidan.

Även om allt fungerade, så saknades vissa funktioner, som efterfrågats av många. Så nu finns bla:

Proxybidding inbyggt:
Om du lägger ditt första bud på en domän och lägger ett bud på exempelvis 25 Euro, så kommer det att stå att ditt bud är 1 euro och att ditt maxbud är 25 euro.
Systemet försvarar sedan din ledning automatiskt upp till ditt budtak.
Så kommer någon och lägger ett bud på 5 euro, så kommer systemet att känna av ditt maxbud och lägga 1 euro över motbudet, dvs 6 euro osv.
Du kan även öka på ditt maxbud även om du leder och inte behöver, men om du vill gardera dig.
Vill du manuellt lägga 1 euro eller 1 euro över lagt bud, så fungerar det precis som innan.

Sortering:
Du kan nu sortera i stigande och fallande på Domän / Språk / Sluttid / Bud.

Selektering/Deselektering:
Det finns nu möjlighet att välja de TLDer du vill se/inte vill se
Välja att se sålda
Välja att se "Mina bud" (här hamnar de du budat på - oavsett om du leder eller är överbjuden - färgade grönt respektive rött)

Hmm Jag tror att det var det nya.

Mellan varje gång du budar eller själv uppdaterar sidan så så kan det uppstå några sekunders väntetid innan du kan skriva in ett bud igen.
- detta är jag medveten om (så jag behöver inga mail om det). Orsaken är funktionerna ovan dvs systemet som känner av ditt budtak mot ev. motbud på varje domän.
Oläst 2009-01-30, 07:47 #47
murdocen murdocen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
murdocen murdocen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Grymt med ny version!

edit: missade att man kunde se "mina bud". Sorry
murdocen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 17:33 #48
Lasp Lasp är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Lasp Lasp är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Helt suveränt jobbat.
Kul att se att en relativt enkel webbsida kan utvecklas så att det blir lättare och enklare.
Lasp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 17:55 #49
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
Nu när du nu lägger av med domänförsäljning och måste anses ha varit en av dom stora inom det gebitet, vågar du avslöja om det var ekonomiskt lönsamt för dig att jobba med det ?

Lite nyfiken är jag Dom små som håller på med det förstår man ju att det inte kan ge så mycket men har det i den nivån som du har varit så att du har kunnat levat bara på det ?
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 18:33 #50
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Originally posted by DistansData@Jan 30 2009, 18:55
Nu när du nu lägger av med domänförsäljning och måste anses ha varit en av dom stora inom det gebitet, vågar du avsläja om det var ekonomiskt lönsamt för dig att jobba med det ?

Lite nyfiken är jag Dom små som håller på med det förstår man ju att det inte kan ge så mycket men har det i den nivån som du har varit så att du har kunnat levat bara på det ?
Jag kan faktiskt inte svara på det, jag är nog snarare att se som en fd. "samlare" - jag har inte registrerat domäner primärt för att sälja.

Att det nu blir en en större auktion av det var inte planerat, utan snarare att jag ville ge så många som möjligt chansen till det jag "roffat" åt mig, främst under .nu - och har sett till att göra det så fördelaktigt jag haft möjlighet att göra (genom min överenskommelse med Nunames om skippas ägarbytesavgift för nya innehavare och att jag kommer sälja för samtliga slutbud) när detta ändå blev aktuellt.

Så det är min förhoppning att det kanske kan skapa lite mer "gags" för andra efter mig och förhoppningsvis lite mer uppmärksamhet från olika håll.. trots allt så är det nu 1067 registrerade budgivare på 707 auktioner och det tror jag inte hänt tidigare i Sverige - eller jag är säker på att det inte har hänt.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017