FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jomper ditt problem löser du med InnoDB, du fick krashade mysql index. Inte ett krashat filsystem.
-Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det har alltså inte hunnit hunnit ner till minnet på cachen i kontrollern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Den datan (inte bara sql data, utan också fil descriptorer och annan fildata) som ligger i internminnet går upp i rök om du drar ut strömmen = korrupt data. Har du batteri cache ligger datan där och går till disk när servern startas. Jag kör 20 mysql databas servrar och har kört med både batteri cache och utan när strömmen har gått och har rätt mycket erfarenhet av det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kort avbrott runt kl 19 ikväll. Verkade dock bara vara nätet som gick ner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min burk är nere. Om det bara är nätet eller om det är strömmen vet jag inte. Jag kan inte nå mitt DRAC-kort iaf.
Edit: Fortfarande var inte rätt.. ny nertid snarare. Edit 2: Nu är den uppe igen. Det var tydligen routingproblem (och strömavbrott antar jag) som bara (?) gällde mig, och de fick jag hjälp med på IRC.
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan iaf inte nå www.antagningsstatistik.se just nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ringt journumret sedan 10:00 idag, ingen kontakt på 20 försök, sms, och meddelande på tfn svararen. suck
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hjälpte Jine med PRQ problem förut, men jag har inte (och inte kunnat få heller) kontakt med nya ledningen på PRQ.
Anakata, vad händer egentligen? Vet att du inte jobbar kvar, men du säger att du ändå känner för PRQ eftersom det varit ditt projekt i många år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Medlem
|
Den burken jag har där funkar o de är jag glad för
![]() Dock har jag inte behövt jaga folk på sistone.. men när jag gjorde de innan jul va de inga problem alls.. 1samtal sen va de bara komma förbi. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|